2024. november 22. - Cecília

Reklám az egyháznak

Jó reklám az egyháznak, ha tagjainak vállalkozásai sikeresek, ugyanakkor a civil szféra gazdasági tapasztalatait az egyháznak át kell vennie saját, minél jobb működtetése érdekében - mondta Prőhle Gergely, a Magyarországi Evangélikus Egyház országos felüg
2007. december 1. szombat 18:36 - Hírextra

A nemzeti hírügynökség annak kapcsán kérdezte az országos felügyelőt, hogy előadást tartott az evangélikusok felügyelőinek Egyház a modern világban? című konferenciáján.

A háromnapos konferencia második napján Prőhle Gergely tájékoztatása szerint arról beszélt, hogy az egyházaknak ki kell használniuk, hogy tagjaik között prosperáló vállalkozások vezetői is vannak, akik például a kereskedelemben javíthatják a közellátást az egyházközségi, egyházmegyei és egyházkerületi szervezeteken keresztül.

Az egyház az országos felügyelő szerint így "a híd szerepét töltheti be a társadalomban", mert a különböző fogyasztói termékek az egyház szervezetein keresztül sokszor olcsóbban juthatnak el a vásárlókhoz.

A konferencián meghatározták az evangélikus egyház XXI. századi stratégiáját, amelyből Prőhle Gergely az oktatói és diakóniai, azaz szegénygondozói tevékenység fejlesztését emelte ki, mint hosszú távon fontos célkitűzést.

A működésükhöz kapcsolódóan hozzátette: az államnak a törvényben előírt finanszírozási kötelezettségeit teljesítenie kell, de a híveknek is aktívan hozzá kell járulniuk az egyházi oktatási és szociális intézmények fenntartásához.

Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását