Claude Roulet, aki a Ritz elnökének munkatársa volt az 1997. augusztus 30-i baleset idején, jelen volt, amikor Fayed kiválasztott egy gyűrűt a néhai walesi hercegnő számára Alberto Repossinak a szálloda közelében található üzletében.
Roulet vitatta Repossi állítását, amely szerint Diana és Fayed közösen választották ki a gyűrűt, amelyet eljegyzési gyűrűnek szántak.
"Tudom, hogy néhány nappal a baleset után Repossi úr másképp számolt be a történtekről. Kommunikációs igazgatója, Gilles Montrichard pedig azt tanácsolta neki, hogy ne színezze ki a dolgokat" - mondta a Londonban folyó bírósági vizsgálaton Roulet. Hozzátette, hogy az igazgatónak később távoznia kellett állásából.
Roulet szerint a gyűrűt Repossi Dis-moi-oui (Mondj igent) kollekciójából választották. - Fayed rá se nézett az ékszerre. A 85 ezer eurós értékűre becsült gyűrű a legolcsóbb darab volt a Dodi Fayednek megmutatott kollekcióban - mondta csütörtökön Claude Roulet.
Repossi korábbi vallomásában azt állította, hogy egy gyűrűt már Monte Carlóban kiválasztottak, majd Olaszországba küldték méretre igazításhoz, majd Párizsba kellett volna küldeni átvételre.
"Ha jól emlékszem, a szép romantikus történet, hogy Dodi eljegyzési gyűrűt kért, amit együtt választottak ki, nem igaz" - mondta Claude Roulet.
Mohamed al-Fajed, a párizsi Ritz szálló és a világhírű londoni luxusáruház, a Harrods tulajdonosa állítja, hogy fia és a walesi hercegnő a baleste utáni napon akarta bejelenteni az eljegyzését, és Diana a szíve alatt hordta Dodi gyermekét. (Ez utóbbit a törvényszéki orvosszakértő vallomásában már cáfolta.) Al-Fajed állítása szerint a pár összeesküvés áldozata lett, amelynek fő szervezője Fülöp herceg, II. Erzsébet királynő férje volt.
A londoni bírósági tárgyalásnak az a célja, hogy teljes körűen felderítse a Diana hercegnő és barátja életét tíz éve kioltó párizsi autószerencsétlenség hátterét. Ez a kifejezetten angol igazságügyi eljárás csak a rendőrségi vizsgálatok befejeztével indítható el. A francia és az angol rendőrök egybehangzóan "tragikus balesetnek" minősítették a párizsi tragédiát. A nyomozás szerint a balesetet az okozta, hogy Henri Paul, az autót vezető sofőr ittas volt, és túl gyorsan hajtott 1997. augusztus 31-én.