Regőczi Miklós, a BKV kommunikációs és értékesítési vezérigazgató-helyettese elmondta: a 4 óra 30 perces üzemkezdet és 5 óra között mindössze 100-120 utas utazik a földalatti járművein, amelyek reggel 6 óráig 3,5 percenként közlekednek. A BKV szerint ebben az időszakban fele ennyi jármű is képes lenne elszállítani az utasokat.
A kisföldalattit, más néven az 1-es metrót naponta 100-120 ezer utas veszi igénybe, ez évente körülbelül 30-35 millió utast jelent - ismertette a számadatokat Sziva György, a kisföldalatti szolgálatvezetője. Csúcsidőben a földalatti 100 másodpercenként indul, a késő esti órákban 7 perc a járatok követési ideje. Egy szerelvény egyidejűleg körülbelül 200 utast tud szállítani.
Regőczi Miklós elmondta: augusztus óta a földalatti mind a 22 kijáratát a teljes üzemidőben biztonsági őrökkel zárták le, így a szerelvényekre csak fizető utasok juthatnak fel. A szigorított ellenőrzés a BKV-nak havonta 30-40 millió forintos pluszbevételt jelentett, amely az őrzés költségeinek levonása után néhány millió forintos bevételnövekedést eredményezett.
A szigorított ellenőrzést a társaság januártól is fenn akarja tartani, de nem a teljes üzemidőben, és csak a legforgalmasabb állomásokon; ilyen például a Deák tér, az Oktogon és a Mexikói út.
A BKV az Andrássy út arculatához kapcsolódóan egyfajta "luxusmetró" imidzset alakítana ki a földalatti állomásain, elsősorban az utasok korszerűbb és részletesebb tájékoztatásával. Regőczi Miklós hozzátette: néhány éven belül szükségessé válik a 70-es években beszerzett, mára elöregedett járműpark cseréje is.