Zelenák Tibor elmondta: a kampánnyal a Budapesti Közlekedési Zrt. arra kívánja felhívni a figyelmet, hogy a jegy vagy bérlet nélkül utazók a fizető utasokra rónak terheket, nekik okoznak kárt.
A kampány keretében két ember napi 4 órában a hátára erősített bábuval demonstrálja, hogy a bliccelők a fizető utasokon "lógnak". A hétfőn elkezdődött kampány két hétig tart, és elsősorban a forgalmasabb megállókban - a 2-es és a 3-as metró, illetve a 4-6-os villamosok vonalán - találkozhatnak vele az utasok.
A BKV kutatásai szerint a fiatalabb korosztályban a legnagyobb a bliccelők aránya; Zelenák Tibor szerint a kampánnyal arra akarnak rávilágítani, hogy "nem sikk, ha valaki bliccel".
A főváros közösségi közlekedési járatain jelenleg körülbelül 20-30 százalék a bliccelők aránya, ők az elmúlt években mintegy 15 milliárd forintos kárt okoztak a BKV-nak. A bliccelők kiszűrése ellen a társaság a tavasz óta folyamatosan végez szigorított ellenőrzéseket a járatokon.
Zelenák Tibor az MTI kérdésére elmondta: a kampány - az azonos tematikájú újsághirdetésekkel együtt - körülbelül 2 millió forintba kerül.