Óriási tömeg gyűlt össze a világ luxusüzleteinek sugárútján, hogy a Nestlé csoporthoz tartozó, kapszulában adagolt presszókávé-főzőgépet forgalmazó Nespresso "arcát" legalább egy pillanatra megpillanthassa. George Clooney azonban nem jött el, de ennek ellenére a párizsiak láthatóan nem csalódtak, s óriási tapssal fogadták az amerikai filmsztár egyik kollegáját. Az 1500 négyzetméter alapterületű, fekete-arany színekben csillogó elegáns kávébirodalmat ugyanis Sharon Stone nyitotta meg.
A zártkörű rendezvényen az egyik legjelentősebb francia operaénekesnő Nathalie Dessay a Genfi Kamarazenekar kíséretében adott magánkoncertet, amelyet a Nespresso által kínált kávékülönlegességek alapján ihletett futurista divatbemutató követett Stella Cadente tervei alapján.
A világon a legdrágábbnak számító adagolt kávék svájci óriása tavaly több, mint negyven százalékos növekedést ért el, s az elkövetkező években azzal a céllal kívánja megduplázni eladásait, hogy 2010-re meghaladja az 1,2 milliárd eurós árbevételt, s ezzel párhuzamosan a tökéletes kávé világszimbólumává váljon. Legújabb, 110. üzletét a Nespresso ennek az ambíciónak a szellemében egy 14 méter átmérőjű vezérhajó formára tervezte az Air France légitársaság korábbi központja helyén a párizsi Diadalív árnyékában.
A kétszintes, nyolc részből álló elegáns és tágas üzletben - amely a nagyközönség számára december 18-án nyitja meg kapuit - a presszókávé-főzőgépek és a hozzátartozó kapszulák kiválasztása és megvásárlása mellett a Barista bárban kilenc kávékülönlegességből készült krémes Nespresso kávét kóstolhatnak az ínyencek, a Lounge helyszín kávézással egybekötött pihenésre szolgál, míg a vidám színekkel és plazmatévével borított Öltöző részben mindenki maga ízlésére 16 színből tervezheti meg, alakítathatja át kívül és belül kávéfőző-gépét.
A Nestlé jövő évtől több, mint félmillió látogatót remél új párizsi üzletében, melynek legalább negyede várhatóan külföldi vásárló lesz. A Nespresso "vezérhajója" elsősorban ázsiai és amerikai terjeszkedésben látja növekedésének lehetőségeit, s a terveik szerint 2010-re 250 üzletet fognak üzemeltetni világszerte.
Közép-Kelet-Európában 2006 márciusában nyílt az első Nespresso üzlet, a budapesti Andrássy úton.
Thomas Reuters regionális igazgató az MTI-nek Párizsban elmondta: Magyarországon elsősorban nem boltjainak számát, hanem a párizsi üzlethez hasonlóan szolgáltatásainak kínálatát kívánja növelni a Nespresso. Nagyon pozitívak az első év tapasztalatai, mert Magyarországon nagy hagyománya van a kávézásnak, s azon belül is a presszókávé kultúrájának, így a kávéfőző-gépeket nemcsak márkaboltokban, hanem egyéb hálózatokban is érdemes forgalmazni - mondta a regionális vezető.