Drágább lehet a metró
511 milliárd forintba is kerülhet a 4-es metró - legalábbis ez áll a metróbiztos legújabb jelentésében. Becker László az RTL Klub Híradójának azt mondta, pontosították a második, vagyis a Keleti pályaudvar és a Bosnyák tér közötti szakasz várható költsége
2007. december 17. hétfő 22:01 - Hírextra
Tíz megállóról és 195 milliárd forintos költségről volt szó, amikor 2003 decemberében Medgyessy Péter miniszterelnök és Demszky Gábor főpolgármester megegyezett a 4-es metró finanszírozásáról. 2004-ben négy új megállóval bővült a metró, a költségek pedig 260 milliárd forintra nőttek. Ebben viszont nem volt benne a felszín rendezése és egyéb plusz kiadások, amikkel együtt 2005 júniusában már 350 milliárd forintról beszélt a főváros. Ebből lett az idén 485 milliárd, a legújabb összeg pedig 511 milliárd forint.
A vasúthatóság és a környezetvédelmi hatóság is olyan igényeket támaszthat az engedélyek kiadásához, ami a becsült értékekhez képest költségnövekedést okoz - mondta Becker László metróbiztos.
A drágulás oka a második, vagyis a Keleti pályaudvar és a Bosnyák tér közötti szakasz árainak pontosítása, valamint újabb, a metróhoz kapcsolódó beruházások megvalósítása. Becker László szerint ezért az eredeti 195, és a mostani 511 milliárdos árat nem lehet összehasonlítani. Valószínűleg az ígért határidőket sem. A miniszterelnök és a főpolgármester koccintásánál 2003-ban még 2008-as átadásról beszéltek, most 2011 második fele az első tíz megálló átadásának határideje.
Forrás: FH