Emelik a tarifát
A kormánypárti képviselők szavazataival szerdán a Fővárosi Közgyűlés két bizottsága is közgyűlési tárgyalásra alkalmasnak találta a városvezetés 13 százalékos jövő évi BKV tarifaemelési javaslatát.
2007. december 19. szerda 20:44 - Hírextra
A pénzügyi bizottságban hozzászólás nélkül, a városüzemeltetési bizottságban többórás vita után született meg a döntés az esti órákban. A városüzemeltetési bizottság ülésén Tóth Norbert, a BKV gazdasági vezérigazgató-helyettese, kérdésekre válaszolva elmondta, hogy az eredeti, 10 százalékos tarifaemelési javaslathoz képest 750 millió forinttal származik több bevétele a cégnek abból, ha átlagosan 13 százalékos lesz a díjemelés. Hozzátette, hogy a PR-marketing kiadásokra ennél többet költenek.
A vitában a kormánypártiak a 13 százalékos díjemelés mellett érveltek hangsúlyozva, hogy ez az emelés olyan felső határa, amellyel szerintük még nem veszítenek sok utast.
Lukács András, a Levegő Munkacsoport képviselője szerint viszont minden emeléssel "rengeteg utast" veszít a BKV. Javasolta, hogy mielőbb vezessék be a dugódíjat Budapesten, hogy a bevételből javíthassák a közlekedési vállalat pénzügyi helyzetét.
Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület képviselője egyebek közt arra hívta fel a figyelmet, hogy az idei, ugyancsak 13 százalékos tarifaemelés mindössze 0,8 százalékos menetdíjbevétel-növekedést eredményezett. Vélekedésére a cég vezetői nem reagáltak. A civil szakértő úgy vélte, hogy a 10 százalékos tarifaemelésnél éppúgy 63 milliárd forint körül lenne a cég jegybevétele mint az idén. Nehezményezte, hogy az elővárosi HÉV-vel közlekedő 65 év alatti nyugdíjasok számára esetenként tízszeres lesz a tarifaemelés. Javasolta, hogy az éjszakai jegy 350 forintra emelését ne szavazzák meg a képviselők.
Tóth Norbert az állami árkiegészítés megszűnésével magyarázta az elővárosi közlekedés drágulását. Cáfolta azokat az ellenzéki és civil felvetéseket, miszerint járatritkításokkal akarnák csökkenteni a jövő évi 8 milliárd forint körül várható veszteségüket. Cáfolta azt is, hogy az átszervezések miatt esetleg felszabaduló buszgarázsok egyet jelentenének azzal, hogy 40 buszjárattal, 200 busszal kevesebb közlekedne. Mint mondta, más garázsból is indulhatnak az adott járművek. Megjegyezte, hogy az idei ezer embert érintő leépítés után már nincs számottevő belső megtakarítási lehetőségük.
Forrás: MTI