A közlemény szerint a Népszabadságban tévedésen alapuló hírek jelentek meg a Fővám téri metróállomás építésével kapcsolatban. Szerdán ugyanis nem volt tárgyalás a főváros és a Hídépítő Zrt. között, és az utóbbi cég a nem szállt ki a metróprojektből.
Ugyanakkor a 4-es metró projekt Fővám téri állomásszerkezetét építő Hídépítő Zrt. a korábbi szóbeli elismerés után szerdán írásban is bejelentette, hogy 140 hetes vállalásával ellentétben a szerződött munkát csak 200 hét alatt, azaz csak több mint egy év késéssel tudja befejezni. Ez a változás megfelelő beavatkozás nélkül azt eredményezné, hogy a négyes metró üzemi próbái határidőre nem kezdődhetnének el. Ezért a BKV Zrt. a bejelentés ismeretében azonnali intézkedéseket tesz annak érdekében, hogy, a 2010 végi üzemi próbakezdés feltételei teljesüljenek, a Fővám téri állomás megépüljön, és a projekt költségei ne emelkedjenek - áll a közleményben.
A BKV minden olyan, a kivitelező által felvetett alternatívát, amely a fenti három feltételnek nem felel meg (határidő hosszabbítás elfogadása, olyan technológia-váltás, amely jelentős költségemelkedést eredményez) elvet.
A Fővám téri állomásépítés a hatósági engedélyek beszerzésének elhúzódás miatt a tervezettnél később, 2007. júniusában indulhatott el. Az innentől számított 140. hét végére kellett volna a Hídépítő Zrt-nek befejeznie a munkát, de ezt a vállalását mostani bejelentése értelmében nem tudja tartani.
A kialakult helyzetben a BKV vezérigazgatója, a fővárosi metróbiztos, a BKV és a mérnök szakértői csapata olyan megoldást készít elő, amely sem a 2008. augusztusi pajzsfogadást, sem a metró 2010 végi üzemi próbájának megkezdését nem veszélyezteti. A BKV ezen célok elérése érdekében tárgyalásokat kezdett a Hídépítő Zrt.-vel a felmerülő műszaki megoldásokról valamint a kivitelezőt érintő jogi és pénzügyi következményekről - közölte a BKV.