Az ellenőrzés során leállított járművezetők mintegy 1,2 százaléka bizonyult ittasnak, drog hatása alatt közlekedő sofőrt azonban nem találtak.
"Az ellenőrzések minimális időtartama napi 8-8 óra volt, s az intézkedéseket törekedtünk a késő délutáni és az esti órákban végrehajtani, amikor az ittas vezetés előfordulási gyakorisága nagyobb" - olvasható az Országos Rendőr-főkapitányság közleményében.
A Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata (TISPOL) akciójának keretében Európa 23 országában közel 900 ezer autóst ellenőriztek az év 50. hetében; az összes ellenőrzött járművezető 2,5 százaléka vezetett úgy, hogy szervezetében az alkohol mennyisége meghaladta az adott országban jogszabály által engedélyezett határértéket.
A kábítószer hatása alatt történő járművezetés elleni fellépés jegyében 115 ezer járművezetőt ellenőriztek az európai közlekedési rendőrök, közülük 737 vezető drogtesztje minősült pozitívnak.
Az ittas járművezetők aránya ezúttal Németországban volt a legmagasabb: a körülbelül 96 ezer megállított gépjárművezetőből több mint 10,5 ezer lépte túl a jogszabályban meghatározott értéket.
Az ittas járművezetés Európában az egyik legfőbb közlekedésbiztonsági probléma, szerepe kiemelkedő a közúti tragédiákban. Az Európai Tanács által is elfogadott álláspontban rögzítettek szerint az ittas járművezetés Európában évente mintegy 10 ezer ember életét követeli.