Ez az egyik lehetséges kimenetele a beruházó BKV és a kivitelező között zajló tárgyalásoknak, miután kiderült, a Hídépítő Zrt. „túlvállalta magát”, nem tudja határidőre átadni az állomást. Ez viszont – pénzügyileg és időben is – „bedöntheti” a beruházást, amit a főváros nem engedhet meg.
A lap szerint ha a főváros tartani akarja a beruházás összegét és határidejét, szóba jöhet az a változat, hogy egyszerűen kihagyják a Fővám téri állomást. Távolsága a Gellért tértől úgyis csupán 390, a Kálvin tértől 310 méter lett volna, közte végig villamos-közlekedéssel. A félkész állomást pedig lehetne hasznosítani akár mélygarázsként, abból úgysincs elég Budapesten.
Ezzel megoldódna a gond, megtakarítana a város sok milliárd forintot, ráadásul örülhetnének a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) tagjai, valamint az Európai Unió brüsszeli illetékesei is, akik korábban bírálták a túl sűrűn fekvő állomásokat.