A magyar diákok szövegértési, illetve matematikai tudása átlag alatti az OECD országai között, s még megdöbbentőbb annak a tanulmánynak a tartalma, amelyet az elmúlt héten hozott nyilvánosságra az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, mely szerint lesújtó a helyzet azokban az iskolákban, ahol elvileg integrált az oktatás - mondta a politikus.
Közlése szerint az MDF a jövőben csak ott támogatja az integrált oktatást, ahol "megfelelő többlet anyagi és emberi erőforrás áll rendelkezésre".
Az MDF úgy látja, hogy a közoktatásunkban komoly problémák vannak, de a kormányzat az elmúlt évek reformnak álcázott intézkedéseivel még rosszabb irányba viszi az oktatást. A kormányzati megszorító intézkedések, a pedagóguselbocsátások, iskolabezárások nem teszik lehetővé az olyan súlyos problémák kezelését, mint az integrált oktatás kérdése - tette hozzá Almássy Kornél.
Az MDF az Állami Számvevőszéktől azt kéri, vizsgálja meg, hogy milyen hatékonysággal, mennyire átláthatóan költötték el az elmúlt öt évben azokat a milliárdokat, amiből a pedagógus-továbbképzéseket, pedagógiai programfejlesztéseket támogattak, valamint újabb és újabb tankönyvekre költöttek.
A demokrata fórum az oktatási pótköltségvetés keretében, az integrált oktatás minőségének javítása érdekében bevezetné a pedagógus asszisztensi rendszert, s az integrált oktatást csak ott engedélyezné, ahol ilyen személyzet a rendelkezésre áll.
A sajátos nevelésű igényű gyermekek integrált oktatása csak úgy lehetséges, ha adott esetben az órákon párban oktatnak a pedagógusok, és a nehezebben haladó tanulókat külön, az órákon segíti egy-egy asszisztens - szögezte le az MDF alelnöke.