Bamako ralin a Pont FM
Január 12-én, szombaton elindult a 3. Budapest-Bamako a Kossuth térről. A versenyzők 16 napig autóznak, míg elérnek Mali fővárosába, Bamakóba. A Budapest-Bamako rali nem kapott terrorfenyegetést, ettől függetlenül húszan lemondtak a futamról. A viadalon a
2008. január 17. csütörtök 15:28 - Malina Adrienn
Az indulók verseny és túra kategóriában vehetnek részt az eseményen. A 8760 kilométeres távnak a legkülönfélébb járművekkel vágtak neki. A BKV egy Volvo buszt indított, magánszemélyek egy régi csuklós Ikaruszt, de startolt Polski Fiat, Dacia és egy fagylaltoskocsi is, amely ezúttal nem jégrémet fog szállítani.
A száguldás és a kaland mellett jótékonysági feladatokat is ellátnak a résztvevők. Azokon az afrikai országokon, ahol áthaladnak, adományokat adnak át a helyieknek.
A versenykategóriában negyvenen indultak, a feladatuk az lesz, hogy a megadott esti időpontig megérkezzenek a futam által meghatározott helyszínekre, amiért pontot kapnak. Ezentúl tájékozódási feladatokat is kapnak, amelynek jó teljesítéséért ugyancsak pontokat szerezhetnek.
Az Afrikai-Magyar Egyesület, mint afrikai segélyezéssel is foglalkozó civil szervezet, üdvözli és támogatja a Budapest-Bamako ralin induló csapatoknak a szolidaritás jegyében felvállalt humanitárius célkitűzéseit. A Budapest-Bamako rali útvonalára eső falvak, intézmények támogatása, az ott élők számára rendkívül sokat jelent. A Budapest-Bamako rali évente egyszer kerül megrendezésre. Ugyanakkor afrikai embertársaink nélkülözése folyamatos.
Az Afrikai-Magyar Egyesület (African-Hungarian Union, azaz az AHU) csapatának legénységét Dr. Balogh Sándor, az Afrikai-Magyar Egyesület elnöke, Bartus Zsolt, Varga Miklós és Laló, sofőrök, Szerbin Judit és Szilasi Ildikó, kísérők, az Afrikai-Magyar Egyesület munkatársai valamint Reisinger Dávid operatőr alkotják.
A csapat már a 12-ei start előtt szorgosan serénykedett, hiszen a verseny egyben humanitárius karaván is. Az induló csapatok támogatási célt vagy egy falut választhatnak maguknak Maliban, ahova eljuttathatják adományaikat. Sok csapat már a start előtt hetekkel megkezdte a gyermekruhák, tartós élelmiszerek, iskolaszerek, gyógyszerek-kötszerek gyűjtését. Ugyanakkor még sok olyan csapat volt, akiknél volt szabad hely, illetve nem gyűlt össze elegendő adomány, így a rajt előtt akciót szerveztek. A Hajnalcsillag Alapítvánnyal és a Baptista Szeretetszolgálattal együttműködésben adományokat szállítottak a helyszínre. Azok a csapatok, akiknek volt még szabad helye a kocsin, felpakolhattak az adományból, hogy így is minél több támogatást tudjanak eljuttatni a helyszínre.
A rali útvonala
Részletes útvonal
1. Jan.12 - Budapest - Velence (705km)
2. Jan. 13 - Velence - Meyreuil (776km)
3. Jan. 14 - Meyreuil - Murcia (1102km)
4. Jan. 15 - Murica - Nador (400km)
5. Jan. 16 - Nador - Goulmima (780km)
6. Jan. 17 - Goulmima - Tata (720km)
7. Jan. 18 - Tata - Smara (605km)
8. Jan. 19 - Smara - Dakhla (770km)
9. Jan. 20 - Dakhla - Nouadhibou (367km)
10. Jan. 21 - Nouadhibou - B2 Party Beach (355km)
11. Jan. 22 - B2 Party Beach - Nouakchott (180km)
12. Jan. 23 - Nouakchott - Tidjikja (608km)
13. Jan. 24 - Tidjikja - Kiffa (250km)
14. Jan. 25 - Kiffa - Nara (557km)
15. Jan. 26 - Nara - Segou (350km)
16. Jan. 27 - Segou - Bamako (235km) Záró fogadás
Forrás:
www.budapestbamako.org
A Budapest-Bamako 2008 útvonala Ausztria, Olaszország, Franciaország, Spanyolország, Marokkó, Mauritánia és Mali. Autópálya, hegyi szerpentin, sivatagi betonút, homokos, tevefüves, tengerparti hullámos, kavicsos, salakos, havas, esős, nedves és száraz utak szerepelnek a palettán. A hivatalos verseny útvonal motorral vagy terepjáróval ajánlott csak.
A verseny és túra útvonal A hivatalos versenyútvonal 8760 kilométer lesz. A távot direkt úgy állították össze, hogy a túra kategóriában indulók, ha egy kicsit le akarnak maradni, pihenni, lazítani, várost nézni, akkor is utol tudják érni a mezőnyt.
Európai szakasz Az európai szakasz változatlan maradt az előző évekhez képest. Budapestről rajtol, Velencében töltik az első éjszakát majd a Franica Riviérát támadják be és mennek tovább Dél Spanyolországig. Aki Európát ki akarja hagyni, az komppal átmehet Genovából Nadorba.
Marokko és Nyugat-Szahara A kelet marokkói Nadorban hagyják el a kompot. Marokkóban az izgalmas Atlasz hegység és kősivatagos szaharai részek után az oázisok világán haladnak át Zagora, Foum Zgid és Tata érintésével. A 2008-as futamon újdonság lesz Smara városa, ahol eddig még nem járt a Bamako mezőnye.
Mauritánia
Mauritániában megkezdődik az igazi homoksivatagi szakasz. Az első éjszakát a tengerparton töltik a sivatagban Bou Lanoar városa közelében. Majd átkelnek a Banc Darguin National Parkon, ahol idén is megrendezik a Bamako Beach Party-t. Nouakchott után Afrika szíve fele veszik az irányt, de még egy kemény sivatagi napot túl kell élniük Tidjikja és Kiffa között.
Mali
A első mali nap első felében véget ér a betonút és offroad szakaszokon kell megküzdeni a szavannával. Nara városa mellett ér véget az első etap. Másnap vályog kunyhók, bozótos szavannák, fekete nők, oh, oh, oh Afrika. Segouban ér véget a második mali etap, ahonnan már betonút vezet Bamakoba.