2024. november 22. - Cecília

Svédország a szexista reklámok ellen

Svédországnak, a nemek közötti egyelőség bajnokának be kellene tiltania a szexista természetű reklámokat - szorgalmazta a héten közzétett jelentés, amelyet a kormány rendelt meg. A jelentéstevő, Eva-Maria Svensson a szexista reklámok betiltását követelő t
2008. január 17. csütörtök 10:27 - Hírextra
Szexista alatt ért a jelentés minden olyan "kereskedelmi célú üzenetet", amely "a nők és a férfiak számára sértésként fogható fel".

"A szexista reklámok befolyásolják az emberek identitástudatának alakulását, és megakadályozzák a társadalmat abban, hogy elérje célját: a nemek közötti egyenlőséget" - hangsúlyozza a jelentés, amely szerint az új jogszabálynak 2009. január 1-jén kellene hatályba lépni. A jelentést benyújtották a kormánynak, amely most tanulmányozza.

A svéd reklámszövetség úgy vélte, hogy nincs szükség új törvényre, az ágazatban elegendő önkorlátozó szabályozás van, és inkább ombudsmanra lenne szükség a szexista reklámok kiküszöböléséhez. Svensson asszony, a Göteborgi Egyetem jogászprofesszora viszont nem tartja alkalmasnak magát a reklámszakmát a probléma megoldására.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Külföld témában
Mit várhatunk Joe Biden elnökségétől?
Visszatér a józan ész a Fehér Házba
Újra jön a neoliberalizmus
Semmi nem változik
Biden megbuktatja az európai féldemokráciákat
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását