A hallgatóknak 4-6 fős csapatokat kell alkotniuk és a rendelkezésükre bocsátott 200 dolláros kuponok segítségével egy maximum 100 főt foglalkoztató céget és honlapját kell minél ismertebbé tenniük a Google hirdetési megoldásának, az AdWords-nek a segítségével.
A stratégia kidolgozása után a diákoknak három hetük van a marketingkampány levezénylésére, majd az eredmények kiértékelésére.
A nevezés mindenki előtt nyitott, de különösen ajánlott a marketinges, reklámmenedzseri, e-kereskedelmi és médiatudományi képzésben részt vevő diákoknak, hiszen a verseny kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy valós munkatapasztalatokat szerezzenek, miközben a világ másik felén élő társaikkal mérhetik össze képességeiket és tudásukat - közölte a Goggle.
A hirdetést bármilyen nyelven feladhatják a hallgatók, de a beadandó jelentésnk és a verseny segédanyagainak angol nyelvűnek kell lennie.
A végső sorrendet mintegy harminc szempontot figyelembe véve alakítja ki az egyetemi tanárokból álló zsűri. A legfontosabb tényezők: az oldalletöltések száma, az egy kattintásra jutó költség, az átkattintási arány, a kulcsszóválasztás, a szöveges hirdetés kreativitása, a költségvetés hatékony felhasználása, valamint az előzetes és az összefoglaló jelentések minősége.
A verseny győztesei tanárukkal együtt egy utazást nyernek a Google központjába a kaliforniai Mountain View-be, ahol többek között az AdWords-öt kifejlesztő csapattal is találkozhatnak.
Az oktatóknak legkésőbb február 1-ig kell a versenyre regisztrálniuk. A diákok február 10. és május 24. között bármelyik három egymást követő héten lebonyolíthatják a kampányt. Az eredményhirdetés júliusban lesz.