Egy nemzetközileg is jegyzett magyar mérnöki iroda vezetője szerint addig kell cselekedni, amíg állami kézben vannak az ehhez szükséges MÁV-ingatlanok.
Virág Lajos mérnök-közgazdász a lapnak elmondta, hogy több hazai és külföldi mérnök összefogásával elkészítettek egy programjavaslatot a MÁV infrastruktúrájának fejlesztésére és új szellemű hasznosítására. Ebben többek között azt indítványozzák, hogy a jelenlegi sugaras szerkezettel szemben egy minden irányból megközelíthető átjárható hálózatot kell létrehozni.
A főpályaudvart a mai Ferencvárosi pályaudvar helyén kell felépíteni, mellette 4-6 peremvárosi állomást kell kialakítani. A javaslat szerint a távolsági vonatok a központi pályaudvarra érkeznének, az elővárosiak a peremvárosba. itt szállhatnának át az utasok a magyar S-Bahn, az úgynevezett expresszmetró-hálózatra.