A Tiszaderzsre hivatalosan január 8-án kijelölt pénzügyi gondok elmondta: feladata, hogy áttekintse az önkormányzat adósságait, és a rendelkezésére álló pénzből segítse elő a helyhatóság számára kötelező szolgáltatások működtetését, így például az egészségügyi és szociális ellátást vagy a közvilágítás zavartalanságát. Ellenjegyzése nélkül az önkormányzat egyetlen forintot sem fizethet ki - tette hozzá.
Tarjáni-Nagy Sándor tájékoztatása szerint a helyhatóságnál megtették az adósságrendezési eljárás első lépéseit. Így megalakult a pénzügyi bizottság, megkezdték a pénzügyi reorganizációs terv és az úgynevezett válságrendelet elkészítését.
A pénzügyi gondok hangsúlyozta, nem tiszte átvenni a település irányítását, annak felelőse továbbra is az önkormányzat, ő csupán a pénzügyi kontroll mellett egyfajta tanácsadói szerepet lát el. Jász-Nagykun-Szolnok megyében Tiszaderzs az első település, ahová pénzügyi gondnokot kellett kijelölni, a Mátraholding Zrt. azonban más megyékben már végzett ilyen munkát, és az ott szerzett tapasztalatait igyekszik majd felhasználni - tette hozzá.
Tarjáni-Nagy Sándor újságírói kérdésre azt válaszolta, még korai volna véleményt formálni arról, miként jutott a falu ilyen nehéz anyagi helyzetbe, ehhez minden iratot meg kell kapnia és át kell tanulmányoznia.
Tiszaderzs önkormányzatánál az elmúlt hónapok alatt csaknem 30 millió forintnyi lejárt határidejű közüzemi szállítói tartozás halmozódott fel, és januárban már a segélyeket, illetve a béreket sem tudták kifizetni a megadott határidőre.