Érdekesség, hogy a magyarok hideg időben forró italként szinte egyáltalán nem gondolnak a kávéra, ugyanakkor az étkezés szerves része, szinte utolsó fogása lett ez az ital.
Az eszpresszó a legnépszerűbb (36 százalék), utána a cappuccino és tejeskávé végzett holtversenyben. A sor végén van a hosszúkávé 16 százalékkal.
A felmérést véletlenszerű kiválasztással az ország három nagy városában végezték, városonként 100 ember megkérdezésével.
A felmérés alapján kijelenthető, hogy a magyarok szeretik a kávét, hiszen a válaszadók 78 százaléka nyilatkozott így, akik saját bevallásuk szerint elsősorban az íze és aromája miatt, másodsorban élénkítő hatásáért fogyasztják.
Extrémnek számít a napi hét kávé, de ennyit a megkérdezetteknek csak 2 százaléka iszik.
Az emberek nagy otthon (60 százalék) illetve a munkahelyén (51 százalék) fogyaszt leginkább kávét, ezek után következnek a vendéglátóipari egységek (25 százalék), majd a nyilvános helyek, ahol elsősorban automatákból vásárolnak kávét a fogyasztók - ez 18 százalék - állapítja meg a felmérés.