Ha a fogyasztó hozzájárul és a kéri a közvetlen ajánlatot, az nem minősül közzétett reklámnak, tehát alkalmazható a hirdetési technika a dohánygyártók számára is - írta csütörtöki számában a Napi Gazdaság egy előző napi bírósági ítéletről beszámolva.
2008. február 14. csütörtök 09:12 - Hírextra
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság számos esetben vizsgálta a dohánygyártók direktmarketing (dm)-eszközeit és többször büntette emiatt a cégeket.
A mostani per a BAT Hungary Kft. egyik ügye miatt indult fogyasztóvédelmi eljárás végkifejlete. A cég a döntést precedensértékűnek ítéli, ugyanis a Legfelsőbb Bíróság álláspontja lezárja a reklámtörvény hiányosságai miatt kialakult, meglehetősen ellentmondásos ítélkezési gyakorlatot - olvasható a lapban.
A cég jogi képviselője szerint az sem kizárt, hogy a határozat felgyorsítja az új reklámtörvény megalkotásának folyamatát. A vállalkozások dm-eszközeit eddig is sokan támadták, és nem csak a dohányipari kampányokkal volt probléma, ám a reklámtörvény képtelen volt egyértelműen szabályozni a piacot - írta a Napi Gazdaság.