2024. november 21. - Olivér

Stewardess-legek

Tizennyolc légiutas-kísérő kapott a Malévnál szakmai elismerést, amelyet szerdán adtak át a cég Oktatási Központjában.Az elismerést a legtöbb repült órát és felszállást teljesített stewardessek kapták beosztás és repülőgéptípus szerinti különböző kategóri
2008. február 27. szerda 21:39 - Hírextra

A legtöbb, 513 felszállást Nagy Zsuzsanna, míg a legtöbb repült órát, 833 óra 52 percet Rózsa Krisztina teljesítette tavaly. A rövidtávú utak közül Hankesz Delila töltötte a legtöbb időt, összesen 788 órát a levegőben.

"Ahhoz, hogy az ember ilyen eredményt elérjen, az is kell, hogy néha szabadnapján bejöjjön. Még nincs családom, így megengedhetem ezt magamnak, de szívesen is teszem, mert szeretek repülni" - mondta a távirati irodának Hankesz Delila.

A Malévnél 10 éve dolgozó Hankesz Delila kiskorától légiutas-kísérő szeretett volna lenni. Gyermekként megérintette a repülőtéri közeg, a stewardessek ápolt, csinos külseje és úgy érezte, ez a legmegfelelőbb munka a számára. Szereti a rugalmas munkarendet és elmondhatja, hogy bejárta egész Európát, de eljutott Afrikába és Thaiföldre is.

A légiutas-kísérők munkája nagyon sokrétű. Nem csak jó vendéglátónak kell lenniük, az utasok kényelméről és jó közérzetéről gondoskodniuk, hanem az esetlegesen előforduló akár egészségügyi problémákat is tudniuk kell orvosolni, vagy vészhelyzet esetén biztosítaniuk kell a repülőgép biztonságos elhagyását.

A legalább középfokú végzettséggel és egy világnyelvet középszinten beszélő jelentkezők általános egészségügyi és egyéb készségeket - stressztűrő képességet, kommunikációt, nyelvhasználatot - vizsgáló "felvételi" után nyolchetes képzésen sajátítják el a légiutas-kísérő feladatait. A képzés során foglalkoznak repüléselmélettel, repüléstörténettel, útvonalismerettel. Megismerik a géptípusokat, a biztonsági berendezések helyét és funkcióját, tanulnak elsősegélynyújtást, újraélesztést, defibrillátor-használatot - minden 100 főnél nagyobb gépen van defibrillátor -, kommunikációt és konfliktuskezelést. A tanfolyam elvégzése és a sikeres vizsgák után nemzetközileg is elismert légiutas-kísérő szakszolgálati engedélyt kapnak - részletezte Endes Péter, a Malév oktatói csapatának tagja.

A légiutas-kísérők a megszerzett tudást folyamatosan szinten tartják. Minden évben hét napot beülnek az iskolapadba. A nyelvismeret felfrissítése és a kommunikációs tréningek mellett gyakorolják a tűzoltást, a vészcsúszda használatát és a füsttel teli kabinból való mentést. Az éves továbbképzést vizsga zárja, amelynek sikere a repülés folytatásának feltétele.

A sok tanulás és munka eredménye a boldog utas, aki a Malév legtávolabbi járata, a bangkoki 9 óra 57 perces út után és a legrövidebb, zágrábi 40 perces repülést követően is elégedetten távozik a repülőgépről.

Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Sztárhírek témában
Ön követi a Való Világ hatodik szériáját?
Ezzel kelek és fekszem!
Bele szoktam pillantani, ha időm engedi
Rá-ránézek, de nem foglalkoztat különösebben
Nem nézem
Nem nézem és ellenzem is, népbutításnak tartom!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását