A fékezési energia ilyetén felhasználása, szaknyelven a rekuperáció a villamos-mozdonyoknál és közúti villamosainknál is mindennapos módszer. A fékezéskor a jármű tömeg-erejével a villanymotorokat forgattatják meg a lelassításhoz, mire azok generátorként áramot termelnek. Annak tárolásáról azonban itt nem kell gondoskodni, mert az áramot az áramszedőn és a felsővezetéken át visszavezethetik az ellátó áramhálózatba. Ha aztán szükség van rá (indításkor és emelkedőn kapaszkodáskor) a vezető magasabb fokozatba kapcsolva, ismét a hálózatból veheti le a villanymotorok hajtásához ilyenkor szükséges többlet-energiát.
A dízel-elektromos mozdonyok esetében a kerekeket forgató elektromotorok a szükséges áramot a dízelmotorjuk hajtotta áramfejlesztőktől kapják. Ha a fékezéskori rekuperációs energiájukat az elektromotorok emelkedőn kapaszkodására akarják felhasználni, a manőver során keletkező többletet tárolni kell. Erre a dízelmotor önmaga alkalmatlan, az energia tárolásához külön akkumulátorra van szükség. Nem akármilyenre, hiszen indításkor, gyorsításkor, kapaszkodáskor másodpercek alatt lehet szükség akkora többlet-teljesítményre, amit csak különleges akkumulátorokból lehet kivenni.
Ha sikerül ilyet kialakítani, jelentősen csökkenthető a dízelmotorok fogyasztása és károsanyag-kibocsátása is. Az Egyesült Államokban különösen fontos ez, mert ott a még fejletlen vidékeken (például felszíni bányák körzetében) felsővezetékek hiányában a hatalmas teher-szerelvényeket zömmel dízelelektromos hibrid-mozdonyok továbbítják. S mert az akku-gyártók nem ajánlottak ilyen telepet a GE-nek, az óriásvállalat kísérleti üzemében a mérnökeik alkottak meg egyet. A féltonnás, 20 cellás akku-óriásban olvasztott só és magnézium-klorid speciális oldatában tárolódik a fékezéskori rekuperációs energia. Ebből a különleges, gyors áramkivételt biztosító tároló-akkuból adott esetben pillanatok alatt kivehető akár kétezer lóerőnyi többlet-energia.
Az új, száztonnás mozdonyból és akkus tenderéből (szerkocsijából) álló, GE 2010 számú vontató-mozdonyt lassan egy éve használják folyamatosan próbautakra, bemérésekre és ellenőrzésre. A száma nem véletlen, mert a GE ezzel is jelzi, hogy a kísérletek sikeres befejezése után, 2010-től már megkezdhetik a különleges, környezet- és költségkímélő mozdony használatát, akár a legvadabb Wild-West vonalakon is.