2024. november 25. - Katalin

Légy Berlin!

A berliniek szívét akarja megnyerni Klaus Wowereit kormányzó polgármester a német főváros új arculatának kialakításához.
2008. március 16. vasárnap 10:25 - Hírextra
Ezt célozza az a kampány, amelyet a nagyra törő polgármester, egyben az önálló tartománynak számító német főváros "miniszterelnöke" indított az új berlini imázs megteremtésére. S a szenátus felettébb bőkezű volt, a kampányra ugyanis az elkövetkező két évre 10 millió eurót irányzott elő.

"Légy Berlin" - azaz "Sei Berlin" vagy "Be Berlin" - a kampány meglehetően különös mottója, amely immár egyre több helyen díszíti Berlin utcáit, épületeit és kirakatait. S Wowereit elképzelése szerint arra utal, hogy erősíteni kell a főváros identitását és ezzel kapcsolatban a berliniek büszkeségét saját városukra. Ezáltal pedig a közös gondolkodást és az összetartást.

A kampány olyannyira az egekbe tör, hogy az említett 10 millió csak egy töredéke a felhasználandó összegnek. A hatóságok szerint ugyanis azt legalább négy éven keresztül kell folytatni, s még legalább ekkora összeget magánforrásból kell biztosítani. S akkor már - legalábbis Wowereit szerint - minden egyes berlini a német főváros nagykövete lehet.

Ami az első lépéseket illeti, a tervek szerint a polgármester levele hamarosan megérkezik majd valamennyi berlini család postaládájába, azaz mintegy 1,4 millió háztartásba. A főszponzor a német posta, amely ingyen juttatja el a címzetthez a polgármester üzenetét, egyebek között azt a felkérést, hogy mindenki - legalábbis akinek van - írásban küldje el a polgármesteri hivatalba azt a legnagyobb "sikersztorit", amely a fővároshoz köti. De mindezt megteheti az internet segítségével is. Azután plakátok, újsághirdetések, mozi- és televíziós reklámok igyekeznek majd meggyőzni a berlinieket arról, hogy büszkének kell lenniük fővárosukra. A plakátokon többnyire Berlin "hírességei" láthatók, akik a hirdetésekben már saját sikereikről mesélnek, továbbá mozgósító jelszavak mozgósító jelszavak hátán.

A kampányt megnyitó beszédében a polgármester mindazonáltal felettébb homályosan utalt csak arra, hogy mi is az egész valódi célja. Az értőbbek szerint körülbelül azt hangoztatta, hogy Európa egyik legtekintélyesebb és egyben egyik kulturális fővárosában minden lehetséges, csupán ambiciózus tervek kellenek. Mert sikerek ott is születhetnek, ahol jócskán akadnak problémák - utalt Wowereit a jelenlegi pénzügyi és egyéb, a főváros sújtó nehézségekre.

A fogadtatás egyelőre meglehetősen vegyes. "Berlinre még fényesebb jövő vár, ha az emberek hisznek ebben" - hangoztatják a kampány támogatói, hozzátéve, hogy szükség van valamennyi berlini közreműködésére. Még a német fővárosban tartózkodó külföldiekére is, amit jelez, hogy a "Sei Berlin" alatt a "Be Berlin" felirat is szerepel.

A polgármester a gazdaságot is meg akarja nyerni Berlin jövőjének. Annak a törekvésnek, hogy a főváros a megújítható energiák, a környezetvédelem, a tudomány, a kutatás, a kultúra élen járó városa legyen. Olyan város, amely vonzza a szellemi alkotóerőt, a világ legnagyobb tehetségeit. S amely egyszer talán - legalábbis jelképesen - a világ fővárosa lesz.

Addig azonban a berlini "földön járók" szerint még hátra vannak a szürke hétköznapok. S a felmérések szerint ők vannak jelentős többségben.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Külföld témában
Mit várhatunk Joe Biden elnökségétől?
Visszatér a józan ész a Fehér Házba
Újra jön a neoliberalizmus
Semmi nem változik
Biden megbuktatja az európai féldemokráciákat
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását