A szerencsésnek mondható, sérüléssel nem járó baleset után kiürített hajó vízre tételére tett első két próbálkozáskor elszakadt az egyetlen vontatóhajó kábele, a csütörtök délutáni műveletben azonban két egység is részt vett, ráadásul az Abeille Languedoc mentőhajó ötször erősebb, mint az előzőleg bevetett egységek.
Sables d,Olonne az Atlanti-óceán partján fekszik, La Rochelle városától északra. A patinás fürdőhely számára a holland hajó megfeneklése rövid távon fényes reklámlehetőséget jelentett, a húsvéti szezon a tervezettnél két héttel hamarabb megkezdődött, Franciaország minden részéről özönlöttek a turisták, hogy a parton álló óriást fényképezzék és csodálják - és bár a rendőrség kordont vont az Artemis köré, megteltek a helység szállodái, éttermei. A városka még a nemzetközi promócióban is felhasználta az eseményt: honlapján közzéteszi azokat a felvételeket, amelyeken a világ minden táján élő emberek internetről letöltött fényképeket emelnek a magasba, a megfeneklett Artemist Párizsban, a Nevada-sivatagban és másutt mutatva fel.
Ezért Louis Guédon polgármester, akinek számára ugyan "hatalmas megkönnyebbülést" jelentett, hogy a környezetszennyezéssel fenyegető hajótest nem rekedt véglegesen a városka népszerű strandján, megjegyezte: azt azért sajnálja, hogy ilyen hamar sikerült ismét vízre tenni. "Szerettük volna, hogy legalább áprilisig maradjon. Most a húsvéti látogatók, akik már számítottak erre a látványosságra, esetleg csalódottak lesznek."
Az Artemis március 10-én, viharos időben, dagályban rekedt a város strandján. Mivel ezután kezdődött az apály, az első két mentési kísérlet kudarccal végződött. A hajó köré ekkor homokból valóságos védőfalat építettek és azt tervezték, hogy a következő dagálykor, húsvétkor próbálkoznak újra elvontatásával. Csütörtökön azonban, mivel újabb vihar fenyeget, a tervezettnél előbb sort kerítettek a harmadik, végül sikeresnek bizonyult kísérletre.
Ekkor az Abeille Languedoc előlről húzta az Artemist, hogy orrát a tenger felé fordítsa, míg az Alcyon nevű hadihajó hátulról kapcsolódott a holland hajóhoz.
Amennyiben nem sikerült volna megmenteni az Artemist, a parton kellett volna feldarabolni és darabjait elszállítani - ez nem sok jót ígért volna az üdülési szezonra, nem beszélve a holland tulajdonosokról.
A baleset azonban így is sokba kerül. Hogy mennyibe, arról nem számoltak be a jelentések, de a mentők közismerten borsosan számláznak - hiszen ilyenkor kell behozni a speciális tengeri vontató-mentő egység teljes költségét, akár magánkézben lévő, akár államilag fenntartott egységről van szó. Az Artemis vízre tételéhez ráadásul kettőre is szükség volt.