Az április 7-én induló filmklub célja, hogy tematikai és műfaji összeállításokban mutassa be az Egyesült Államok legújabb, 2000 utáni filmművészetét, s kiemelkedő, filmtörténeti értékeit - közölte Fejes Katalin.
Hozzáfűzte: a válogatások vezérlő elve, hogy a filmek Amerika valóságáról szóljanak, a mindennapok gondjairól és örömeiről, egyszerre szórakoztatóan és elgondolkoztatóan, ugyanakkor kerülve mindent, ami az öncélú erőszak, szex, horror és fantasztikum körébe sorolható.
Az első sorozat zenészek életrajzát sorakoztatja fel, olyan munkákat, amelyek különböző megoldásokkal élnek, a hagyományos elbeszéléstől a teljesen újszerű, a főszereplőt "megtöbbszöröző" megjelenítésig.
A második blokk az abszurd film alakváltozatai közül válogat majd, azt keresve, hogy az abszurd dráma jellemzői miként jelennek meg, megjelennek-e egyáltalán az abszurdnak mondható amerikai filmekben.
A későbbiekben egyebek mellett olyan témák kerülnek előtérbe, amelyeket a következőképpen határoznak meg: női kitöréspontok és férfiportrék, az álomgyár valósága, a túlzás esztétikája, a létezés peremén, az amerikai melodráma, Amerika más szemmel, a világ amerikai szemmel.
Jövő hétfőn James Mangold A nyughatatlan című filmjét (2005) vetítik, amely Johnny Cash énekes és dalszövegíró életét dolgozza fel. Április 14-én Taylor Hackford alkotása, a Ray (2004) látható, amely azt azt követi nyomon, hogyan lett Ray Charles korunk egyik legnagyobb zenésze.
Április 21-én Bill Condon Dreamgirls című munkáját (2006) tűzik műsorra, a film egy női énektrió, a The Dreamettes sorsát ábrázolja.
Curtis Hanson 8 mérföld című filmjét (2002) április 28-án mutatják be. Főhőse, Jimmy (Eminem) Detroit munkásnegyedében él és egy présüzemben dolgozik. Egyetlen szórakozása, hogy a helyi klubban néha megméreti magát a rap-versenyeken.
Bob Dylan dalszerző-énekes életéről szól Todd Haynes I,m Not There című munkája (2007), amelyet május 5-én láthatnak az érdeklődők.