Sok a gond a betelefonálós játékokkal
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület szerint továbbra is sok a probléma az úgynevezett betelefonálós játékokkal: a többnyire egyszerű feladványokkal és nagy nyerési eséllyel kecsegtető játékok emeltdíjas telefonjai gyakorta több ezer forintos számlát ok
2008. április 1. kedd 19:35 - Hírextra
Ezeknél a játékoknál a tartalomszolgáltatók kevés információt tesznek közzé a képernyőn, a telefonálók számára pedig többnyire még mindig nem egyértelmű, hogy a foglaltként érzékelt, "a hívás nem ért célba, ismételje meg azt" típusú tájékoztatással járó telefonok minden alkalommal számlázásra kerülnek.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE) ezért felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy hosszú távon az ilyen jellegű játékok nyertesei a szolgáltatók. A későbbi kellemetlenségek és borsos telefonszámlák elkerülése érdekében érdemes megfontolni megéri-e a hívás - áll az (OFE) közleményében.
A Gazdasági Versenyhivatal a közelmúltban versenyfelügyeleti eljárást folytatott az ügyben, amely az interaktív televíziós játékkészítők és szervezők kötelezettségvállalásával zárult. Ebben többek között szerepel, hogy a képernyőn minden nehézség nélkül olvasható betűnagysággal tájékoztatják a nézőket a hívás bruttó díjáról, és arról, hogy a betelefonálás nem feltétlenül eredményez nyerést.
Nem adnak azonban olyan tájékoztatást, hogy újrahívás esetén a telefonáló biztosan adásba kerül, illetve, hogy senki sem hívja a műsor telefonszámát.
A vállalás kiterjed arra is, hogy az ilyen műsort sugárzó tévécsatornák honlapjukon és a teletexten is közzéteszik a játék lényegét, a lehetséges szabályokat és a bruttó hívásdíjat, amelyet a játékba kerüléstől függetlenül, hívásonként kell megfizetni.
Forrás: MTI