A legendás bűncselekmény egyik kiagyalójának, Bruce Reynoldsnak volt miből megvennie a járgányt: társaival együtt két és fél millió fontot zsákmányolt 1963 augusztusában. Az autót azonban csak pár napig élvezhette, mivel a nyomozók elfogták, ami után tíz évre rács mögött találta magát.
Az autókülönlegesség a közelmúltban Magyarországra került, s az április 11-13. közötti II. Oldtimer Expón a nagyközönség "testközelből" is megtekintheti majd, Az autó Donald Healey tervezőről kapta a nevét, aki az 1930-as években ismert raliversenyző volt. Első saját tervezésű autója 1946-ban készült el, amelyet az azt követő években folyamatosan fejlesztettek és tökéletesítettek.
Pedig a négyüléses sportkocsi már 1947-ben képes volt elérni a 177 km/h-t, amit akkoriban az álomsebesség felső határának gondoltak. 1959-ben a 2,6 literes, hathengeres járgány hengerűrtartalmát 2912 cm3-re növelték, így született meg a legendás Austin Healey 3000. Az utolsó sportkocsik Healey közreműködésével az 1970-es évek elején jelentek meg.
Egy ilyen került Bruce Reynolds birtokába, aki inkább a Nagy Angliai Vonatrablás kapcsán vált hírhedtté, hiszen ő volt a bűncselekmény egyik szellemi atyja. 1963. augusztus 8-án társaival két és fél millió fontot raboltak, ebből futotta a kocsira is.
Csakhogy viszonylag rövid időn belül elkapták a bandát. Ronald Biggs, a fő ötletgazda 30 évet kapott, de néhány hét után egy kötélhágcsón keresztül megszökött, és miután egy plasztikai műtéttel elváltoztatta a megjelenését, 35 éven át keresztül élt Brazíliában, mígnem 2001-ben visszatért Nagy-Britanniába, ahol azonnal letartóztatták. Reynolds 10 évre került rács mögé, így meg kellett válnia kedvencétől, az Austin Healey-től is.