A szakszervezeti vezető elmondta, hogy tudomása szerint a munkáltató betartotta a törvényt, "nem követett el a sztrájkolókkal szemben törvénytelenséget, és ez fordítva is így van, vagyis a sztrájkolók sem akadályozták azokat a munkavállalókat, akik dolgozni akartak."
Gulyás Attila, az MTI érdeklődésére elmondta, hogy a május 8-ai fizetés folyósításáig döntenek a szakszervezetek, hogy az úgynevezett sztrájkalapból utalnak-e sztrájksegélyt a munkabeszüntetésben részvevő tagjaiknak. Mint mondta, nem minden szakszervezetnek van sztrájkalapja, így egyelőre nem lehet tudni, hogy kapnak-e pénzt a sztrájkoló dolgozók.
A szakszervezetek képviselői és a közlekedési vállalat vezetősége hétfőn délután 17.00 órakor ülnek újra tárgyalóasztalhoz, hogy tovább egyeztessenek az érdekképviseletek követeléseiről. A szakszervezetek elsősorban a tervezett csoportos leépítések ellen tiltakoznak a hétfői munkabeszüntetéssel, de hangsúlyozzák, hogy a vállalat gazdasági helyzete a "nulladik órában" van. Megfogalmazásuk szerint hamarosan elkezdődik a vállalat széthullása, felaprózása, a munkafolyamatok kiszervezése, a telephelyek eladása, ami megint leépítésekhez vezet majd.
A tervezett járatritkítások ellen is tiltakoznak és nehezményezik, hogy a paraméterkönyv kidolgozásába sem vonja be őket a cég menedzsmentje. A szakszervezetek fenyegetése szerint ha a vezetőség nem tudja garantálni, hogy a tulajdonos Fővárosi Önkormányzat és az állam illetékeseinek bevonásával megoldja a társaság finanszírozási problémáit, akkor újra sztrájkba lépnek.