Bagdy Gábor szerint súlyos gondok vannak a BKV-nál, amely idén 15 milliárd forint hiányra számít, ami 2010-ig 20 milliárd forint lehet a cég előterve alapján. A tulajdonos önkormányzat által rendezésre váró gondok közt említette a busztender ügyét, a különböző tanácsadói szerződések közti anomáliákat. Úgy vélte, hogy nincs érdemi vezetője a cégnek, mivel a kinevezett Antal Attila régóta beteg, s válasz nélkül kétszer is kezdeményezte távozását. Megjegyezte, hogy ismeretei szerint június 30-ig szól a vezérigazgató munkaszerződése. Mindezek miatt kezdeményezte, hogy a főpolgármester a bizottságnak vagy a közgyűlésnek két héten belül készítsen egy előterjesztést a vezérigazgató munkaviszonyának rendezésére, illetve egy új vezérigazgatói pályázat kiírására.
Hutiray Gyula (Fidesz) egyebek közt arra a főpolgármesteri kijelentésre hívta fel a figyelmet, miszerint a vezérigazgatóval kötött szerződést semmisnek tekinti a városvezetés. Úgy vélte, hogy a polgári törvénykönyv alapján téves a városvezetés jogértelmezése. Leszögezte, hogy Demszky Gábor és helyettese, Hagyó Miklós felelőssége egyértelműsíthető a BKV-val kapcsolatban kialakult helyzet miatt.
Csatlós Csaba (MDF) a vezérigazgató személyénél sokkal fontosabb kérdésnek tartotta azt, hogy a hétfői után rövidesen újabb BKV-sztrájkok lehetnek. Ezek elkerülése érdekében a bizottság tevékeny részvételét szorgalmazta a szakaszervezetekkel való egyeztetésen.
Azt az MDF-javaslatot, hogy a testületet Dancs Gábor (SZDSZ) képviselje ezeken az egyeztetéseken, a képviselő elvetette. Dancs Gábor nem értett egyet azzal sem, hogy a főpolgármestert kérjék fel ez ügyben, mivel így indokolatlanul politikai szintre emelnék a szakmai ügyet.
Wieszt János (MSZP) és Fónagy János (Fidesz) sem támogatta azt, hogy a BKV vezetése és a szakszervezetek között zajló tárgyalásokba beavatkozzon a tulajdonos. A fideszes politikus szerint az más helyzet, ha a cég menedzsmentje fordul ez ügyben a tulajdonoshoz. Felhívta a figyelmet arra is, hogy a BKV-sztrájkhelyzet rendezésének politikai felelősségét nem tudják "lerázni" magukról a politikai döntéshozók.
Andó Sándor (MSZP) utalt arra, hogy írásos előterjesztés hiányában nem lehet érdemben tárgyalni egy ilyen fontos ügyről. Megjegyezte, hogy Antal Attila személyében jelenleg is van vezérigazgatója a BKV-nak, mindaddig, míg egyértelművé nem válik a távozása. A BKV-nál lezajlott sztrájkot politikai jellegűnek nevezte, mivel nem szokványos munkaügyi célokért hirdették meg. Úgy vélte, hogy az ellenzék hangulatkeltésre használja a BKV-val kapcsolatos eseményeket, amelyekből politikai tőkét kíván kovácsolni. Leszögezte, hogy eddig a sajtóban megjelent minden BKV-t érintő negatív híresztelés megdőlt, például az is, hogy a busztender kapcsán szabálytalanságok lettek volna.
Bagdy Gábor visszautasította, hogy az ellenzék politikai céljaira akarná használni a BKV-ügyeket, s cáfolta azt is, hogy a vizsgálatok nem állapítottak volna meg súlyos negatívumokat. Szavai közben határozatképtelenné vált az ülés, mivel az utolsó három kormánypárti is elhagyta a termet. Többen közülük már korábban eltávoztak, Somlyódy Csaba (SZP) elnök pedig még a téma tárgyalása előtt elhagyta a termet.
Mint azt az MTI már a múlt héten megírta, a vezérigazgató nyárig hatályos munkaszerződésében egyebek közt szerepel az is, hogy betegsége esetén a távolléti díjjal számított munkabére 80 százalékát kapja. Biztosítottak számára egészségügyi menedzser szerződést, évi 280 ezer forintos életbiztosítást és gépkocsit is, ezt az értékcsökkenés figyelembe vételével megvásárolhatja távozása esetén. Antal Attila azonban az MTI információi szerint nem a BKV által vásárolt cégautóval jár, hanem lízingelnek részére egyet.