Arad és Békés megye kapcsolata az 1980-as évek elejére vezethető vissza. 2003-ban az átalakuló körülményekhez és elvárásokhoz igazodva megújították az együttműködési megállapodást, majd a két ország európai uniós tagságát követően 2007-ben ismét átalakult az együttműködést szabályozó dokumentum. Ugyanebben az évben létrejött az Arad-Békés Megyei Vegyes Bizottság.
A szerdai békéscsabai találkozót követő sajtótájékoztatón Domokos László, a Békés Megyei Közgyűlés fideszes elnöke a Kecskemét és Békéscsaba között tervezett M44-es gyorsforgalmi út nemzetközi szerepének erősítését szorgalmazta. Mint mondta: a vegyes bizottság álláspontja szerint azt kell elérni, hogy az M44-es főút csatlakozhasson az Arad-Nagyvárad közötti gyorsforgalmi úthoz. Ennek érdekében az illetékes minisztériumoknál és a parlamentben is lobbiznak a Békés és Arad megyei politikusok.
A vegyes bizottság ülésének napirendjén szerepeltek a határon átnyúló vasúti projektek, így a Budapest-Lökösháza nyomvonal fejlesztésének romániai továbbvitele és a Battonya-országhatár-Pécska vasútvonal újraindításáról készült tanulmány ismertetése.
"Kidolgoztuk azokat a közös projektötleteket, melyekkel a határ menti megyék számára kiírt európai uniós pályázatokon indulhatunk. A magam nevében is vállalom, hogy mind a gyorsforgalmi utak összekötésében, mind vasút ügyben igyekszem érvényesíteni közös érdekeinket" - mondta Iosif Matula, az Arad megyei közgyűlés elnöke.
Hozzátette: örömmel mondhatom, hogy a román parlamentben jó és követendő példaként ismerik el az Arad-Békés Megyei Vegyes Bizottság tevékenységét.