Az érintett reklám, amely három olasz női magazinban jelent meg, dupla oldalon egy női arcot ábrázol premier plánban hatalmas napszemüveggel, kárminpiros ajkai közé behatoló férfiujjal.
Közleményében az IAP sajnálatát fejezte ki a kép "explicit" és provokatív jellege miatt, amely túlmegy a nagyközönség részére szánt reklámok esetében elfogadható határokon.
A kép "túlságosan vulgáris, túlmegy a jó ízlés határán és sérti a közönség érzékenységét" - áll a közleményben, amely szerint a reklám "sértő a nőkre nézve, akiket személyes méltóságukban aláz meg".
Tom Ford 2008-as tavaszi-nyári kollekciója férfi reklámhadjáratának interneten közölt képei szexuálisan egyértelmű jeleneteket ábrázolnak, mint például egy meztelen nőt, aki kezét egy fehér öltönyös, kezében szivart és egy üveg alkoholt tartó férfi intim testrészére helyezi.
A divattervező honlapja maga is figyelmezteti látogatóit a nyitó oldalon, hogy a honlap "nyíltan szexuális képeket" tartalmaz.
A tervező maga nemrég egy interjúban arról beszélt, hogy ő nem talál semmi sértőt az emberi testben. "Nem találom sértőnek egy fickó farkát vagy egy nő hüvelyét, sőt gyönyörűnek találom" - mondta a Fantastic Man című magazinban, hozzátéve, hogy szívesen szerepeltetné ezeket a motívumokat egy parfümreklámban, ha megtehetné.