Bringára, magyar!
A Magyar Kerékpárosklub és a Critical Mass Budapest mozgalom ismételten kéri a biciklivel rendelkező a budapesti lakosokat, hogy - amennyiben tehetik - a BKV sztrájk idején ne autójukat, hanem kerékpárjukat használják.
2008. április 17. csütörtök 10:48 - Hírextra
A Budapest számára nélkülözhetetlen közlekedési vállalat üzemszünete várhatóan igen komoly dugókat és környezeti terhelést okoz, bemutatva milyen irányú hatásokkal járhat kapacitásának csökkentése. A kerékpár viszont ebben a helyzetben is azt hozza majd amit biztosan tud, és ami miatt egyre többen választják közlekedési eszközként Budapesten. Forgalmi helyzettől független menetidőt, gyorsaságot, nulla károsanyag kibocsátást és elenyésző költségeket. A 3-400.000 padláson, pincében, garázsban unatkozó budapesti kerékpárnak soha ilyen jó alkalma nem volt a bennük rejlő lehetőség bizonyítására.
A szervezetek, csak két nappal az ötvenezer biciklistát megmozgató vasárnapi Critical Mass előtt erre az alkalomra egyfajta egész városra kiterjedő, szervezetlen kerékpáros demonstrációként tekintenek. Minden belső mozgósító erejüket latba vetve szemléltetni kívánják, hogy rengetegen közlekedhetnek kerékpárral, ami egyszerre enyhítheti a dugót, és biztosítja használóinak az attól való teljes függetlenséget.
Amellett hogy örülnek a bizonyítási lehetőségnek, sajnálatosnak tartják, hogy budapesti tömegközlekedés épp akkor került ilyen finanszírozási válságba, mikor a város az autós közlekedés lehetőségeinek határához érkezett. Ebben a helyzetben nem csökkenhet sem a járatok száma, sem a menetsűrűségük. Semmilyen anyagi ok nem lehet elég indok a tervezett járatritkításokra, hiszen azok következménye felbecsülhetetlen járulékos anyagi, egészségügyi terhet ró a városlakókra. Budapesten az utóbbi években sokan szoktak el a közösségi közlekedés használatától, és ültek át autókba. Ez nemcsak közvetlen károkat okoz például a város környezeti állapotában, hanem egyre több elszalasztott lehetőséget egy lakóinak élhető, külföldi látogatóinak vonzó város megteremtésére. Minden városnak a lehető legjobb befektetés a közösségi közlekedés fejlesztése, és a legnagyobb pazarlás a tömegközlekedésen történő spórolás. Nem lehet csupán a közvetlen kiadásokkal számolva figyelmen kívül hagyni az azokat sokszorosan meghaladó járulékos károkat. A kerékpározás lehet segítség egy kétmilliós városnak is, azonban a megoldás mindig a tömegközlekedés marad.
Forrás: MTI