- A jövő mindenképp az autóforgalom korlátozásáé, s egy ilyen modell egyszerre szolgálná a tömegközlekedés fejlesztését és a környezeti érdekeket.
A magyar EP-képviselő kiállt a budapesti teherautó-díj mellett. Érvelése szerint egyre több európai városban vezetik be azt a behajtási díjat, amelyhez hasonlót a Fővárosi Közgyűlés szed be - nálunk egyelőre csak a nehézgépjárművektől. Londonban például minden autóra kötelező a behajtási díj, de 1,2 tonna felett extra költséget kell fizetni. Az Egyesült Államokban az úgynevezett ""carpool" rendszer keretében a városba bevezető utakon bizonyos sávokat csak azok az autók használhatnak, amelyekben legalább 2 fő ül. Sok helyen az úgynevezett "alacsony kibocsátási zónákkal" szűrik ki a környezetre különösen káros járműveket a városokból.
Hegyi Gyula, az Európai Parlament tagja (MSZP) ennek szellemében előremutatónak tartja a fővárosban bevezetett behajtási díjat, s azt javasolja, hogy azt fokozatosan terjesszék ki a személyautókra is. Ugyanakkor érthetetlennek tartja, hogy a közigazgatási hivatal vissza akarja vonatni a főváros progresszív és környezetbarát rendeletét. A tüdőrákos és asztmás megbetegedések az elmúlt években, évtizedekben többszörösére nőttek Budapesten, s a dugók lassan lehetetlenné teszik a közlekedést a városban. A légszennyezés folyamatosan túllépi a megengedett normákat.
Hegyi Gyula szerint ilyen körülmények között Budapest demokratikusan választott képviselőinek joguk van megvédeni a város lakóit a légszennyezéstől. Az Európai Szocialista Párt kiáltványa éppen Hegyi Gyula indítványára fogadta el azt az ajánlást, amely a behajtási díj bevezetésére és a személyautó-forgalom csökkentésére sürgeti a tagállamokat.
Kiadó: Magyar Szocialista Párt Európai Parlamenti Delegációja