Azoknak sem kell csalódniuk, akik a lovasokat szerették meg Helényi Tibor munkásságából, mert a főfalon egy gyönyörű, kék-fekete-sárga színű lófejet, vagyis lovast láthat.
A művész utóbbi három-négy kiállításán ugyanis Khimaira címmel mutatta be a lovasokat, de utalás szintjén ott van a ló is, mert - ahogy annakidején az MTI-nek mondta - a lovas számára a ló az ösztön szimbóluma, s különben is a ló lovassal nagyobb darabot hasít ki a térből, mint egy ember.
Tárlatán a művész most sem történetet mesél, hanem figurákat alkot életnagyságban, de van hat kicsi képe is a négy nagy mellett.
Az egyik kis képen a férfiakt széttárt karjával narancsszínű leplet feszít ki, a drapéria ívesen hull alá, míg az 1 méter 90 centiméter magas, és 3,5 méter széles nagy festményen ugyancsak egy férfiakt a központi figura és ugyancsak kifeszít egy anyagot, de szabályos szárnyként, s háttal a nézőnek.
Az emberről szól a kiállítás, a testek egy része látható, a többi része nonfiguratív alakzat, és minden színes.
A képeken a nyers vászon is látszik úgy, mint a kompozíció része. "A vászon, az vászon - ez alapvetés, vagyis az ábrázolásnál a hitelesség előtolakszik. A vászon nem háttér, hanem a hitelesség letéteményese" - mondta a művész az MTI-nek a kiállítás rendezése közben.
A kiállítás címére utalva Helényi Tibor azt mondta, hogy a Hajnali őrjárat egy sorozat kezdő anyaga, lesz majd délelőtti, déli őrjárat s így tovább.
A 62 éves Munkácsy-díjas mester az Iparművészeti Főiskolán végzett, Baksa József és Ernyei Béla tanítványa volt. 15 éven át dolgozott, mint tervezőgrafikus az Interpress Magazinnál. 1966-tól kiállítóművész, Oszakától Londonon át Párizsig, Göteborgtól Varsón át Münchenig és Belgrádig láthatta műveit a tárlatlátogató közönség.
Helényi Tibor kiállítása május 9-ig látogatható a XIII. kerület Tátra utca 20/b alatt, a Radnóti utca sarkán levő galériában.