2024. november 26. - Virág

Plázacicák, szinglik, csúnya nők

A reklámokban domborító nő van hatással ránk, vagy esetleg pont rólunk koppint?
2008. május 6. kedd 20:52 - Hírextra
A reklám a 21. században is felfedezi új nőtípusait, hiszen olyan karakterek jelennek meg a képernyőn, akiket eddig nem láthattunk. Az átlagból egy-egy feltűnő és különc tulajdonságokkal felruházott egyén emelkedik ki, és próbálja megszólítani, fogyasztásra buzdítani nőtársait. Gondolták volna, hogy a sikeres reklámok 90 százalékában csúnya nők szerepelnek?

– Többféle nő is hódít most a csatornákon. Az egyik a szingli típus, aki a vásárlókra sokáig a legerősebb hatást gyakorolta. Jól kereső nőkről van szó, akik külsőjükre és belső szépségükre is adnak, így még a drága holmik is eladhatók nekik. Azonban az ő típusuk már leáldozóban van, és kezdik átvenni a helyet a tigrisnők. Ők pontosan tudják, mit akarnak, nem lehet befolyásolni őket, tudatosan élik életüket. Léteznek még a plázacicák, az alacsony jövedelműek, akik egyáltalán nem érdeklődnek a kultúra iránt, és a megduplázott jövedelműek, akik szintén semmi vonzalmat nem éreznek a tudás iránt. Beszélhetünk még a ’’nyuszómuszó’’ vagy ’’emese’’ kategóriáról is, ide tartoznak azok a hölgyek, akik butácskáknak tüntetik fel magukat, mégis ők hordják a nadrágot – árulta el Sas István, reklámszakember.

Attól függ a reklám sikeressége, hogy mennyire hatott a célközönségre. Az elsőszámú íratlan szabály: egy emberre semmi nem hat jobban, mint egy másik ember.

– Minden emberben négy én harcol egymással. Az első, ami valójában vagyok, a második, amilyennek látnak, a harmadik, amilyen szeretnék lenni, a negyedik pedig, amilyennek szeretném, hogy lássanak. Attól függ, hogy hat-e rám az adott reklám, hogy melyik énem kerekedik felül. Ami fontos, hogy az átlagtípus sosem hat, nagyon radikálisan ki kell élezni a mintacsoport egy tagját. Reklámszereplők ritkán sztárok, de előfordulhat, mint például Emese esetében – avatta be a Netbulvárt a reklámszakember.

Manapság már senki nem lepődik meg, ha meztelen nők szaladgálnak a képernyőn fényes nappal. Az ingerküszöb egyre nő, hiszen a figyelemfelkeltés a lényeg.

– Nemcsak a szex, hanem a szexizmus is megjelenik, azaz a nők degradálása, alacsonyabb rendűnek mutatása, így a reklámokat tekintve negatív tendenciáról beszélhetünk. Azonban érdemes elgondolkodni azon, miért éleződik ki ennyire a helyzet a médiában. A reklámkészítők ugyanis az életből merítenek ötleteket. A kisember, a néző is visszahat, nemcsak a reklám. Főként az online világában, ahol nemcsak az azonnali véleménynyilvánításra, hanem az alkotásra is van lehetőség. Ha nem kellene Lelkes Emese, nem is maradhatna.
Forrás: netbulvar.hu
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Életmód témában
Drogok legalizálása?
Igen
Egyes fajtákat, rendezett, ellenőrzött körülmények között igen
Soha!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását