A kiállításon 200 művésztől mintegy 370 festmény, installáció, videó, rajz, fotó látható, Goyától Barnett Newmanig, Rodintől Malevicsig. Többek között Munch, Picasso, Derain, Brancusi, Francis Bacon, Rothko, Nam June Paik vagy éppen Damien Hirst munkáiból válogatták az anyagot.
Jean de Loisy, a kiállítás biztosa elmondta az AFP-nek, hogy ezek a művek éppen azt érzékeltetik, "miként tette lehetővé a vallásos tartalom távolodása a modern művészetet".
A szentség (vagy inkább annak nyomai, amikor a vallás hanyatlik) "nagy erővel hatott a művészek alkotóerejére, akik mindig is keresték a spirituális tartalmat" - fűzte hozzá Angela Lampe, aki Loisyval együtt rendezte a kiállítást. Szerinte a vallásos képhagyománytól és a Biblia üzenetétől függetlenedő művész számára lehetővé vált, hogy "tökéletesen szabadon fejezze ki magát".
A kiállítás anyaga az 1820-tól napjainkig terjedő időszakot íveli át, és főleg a 20. századra vonatkozik. A 19. század elején Goya a háború borzalmairól szóló sorozatában rajzolt meg egy csontvázat, amely a túlvilágról visszatérve közli, hogy ott nincs "semmi". 2007-ben Jean-Michel Alberola világos neonfénnyel rajzolt Reménysége csak egy hajszálon függ.
A két végpont között elhelyezett anyag olyan különböző témákat dolgoz fel, mint a glória, a pogány hiedelmek, a szimbolizmus, a megszentelt tánc, a kozmikus utazások, a hallucinogén szerek hatása, a beatnemzedék.
Caspar David Friedrich az 1830-as években festett romos templomokat, Otto Dix háromtáblás szentkép formájában ítéli el a háború borzalmait, Nizsinszkij rajzai a táncosnak a természetbe olvadó mozgását elevenítik fel, Maurizio Cattelan rövidnadrágos, imádkozó Hitlerje a Jó és a Rossz fogalmát idézi fel.
Csak Matisse, Jean Lurcat és Georges Rouault kiállított munkái készültek közvetlenül vallási jellegű rendelésre.
A Pompidou-központban augusztus 11-ig megtekinthető műveket magángyűjteményekből és Európa, illetve az Egyesült Államok leghíresebb múzeumaiból kölcsönözték. A kiállítás időtartama alatt filmeket, hangversenyeket, konferenciákat rendeznek Párizsban. Az anyag egy részét szeptember 19-től 2009. január 11-ig Németországban, a müncheni Haus der Kunst termeiben mutatják be.