Csak jelzésszerűen szerepelnek a világhírű bútortervezők különleges ülőalkalmatosságai, de azok igazi különlegességek.
Charles Rennie Mackintosh 1904-es tervei alapján az olasz Cassina cég által gyártott Willow széket 440 ezer forintért lehet megvenni. Az angol építész, dizájner és akvarell festő, három társával alapított, Négyek nevű művészcsoport munkássága nagy hatást gyakorolt az európai, art nouveau mozgalomra, a bécsi és a budapesti szecesszióra. Építészeti munkái a belsőépítészetet, a bútorok tervezését is magukba foglalták. Bútorai az épületekről kapták nevüket, az ívelt léc háttámlájú Willow szék a glasgow-i The Willow nevű teaházba készült.
A finn Charles Eames 1938-ban költözött Michigenbe, ahol feleségül vette Ray Kaisert. Közös életük során átírták az amerikai építészet-, bútortervezés-, fotó-és filmművészet történetét. A házaspár 1948-ban, a New York-i Modern Művészetek Múzeuma által kiírt pályázatra készítette az acélrúd lábakon, fatalpon álló, ívelt formájú Le Chaise fotelt. A formát a francia Gaston Lachaise Lebegő alak című szobra ihlette. (A francia szobrász munkáit a Szépművészeti Múzeumban nemrég láthatta a magyar közönség.) Az 1,2 millió forintos kikiáltási árú, látványos bútor a német Vitra cég gyártmánya.
Keleti stílusjegyek találkoznak a Bauhaus modernizmusával a japán Shiro Kuramata nikkelezett fémhálós foteljén. Az abszolút minimalizált formavilágú, How High The Moon fotel neve egy Duke Ellington számból származik, a Holdra utalva. A tervező 1986-87-es tervei alapján, a német Vitra cég által 1991-ben gyártott darab 1,2 millió forintra van árazva.
Megjelenése évében, 1984-ben az év bútorává választották Peter Maly Zyklus karosszékét. A köríveket variáló széket egy játékbútor ihlette, amelyeket a tervező kislánya babaházába készített. A német COR cég által gyártott Zyklus karosszék fogalommá vált. Tervezője pedig a német formatervezés ikonjává. Így nem csoda, hogy karosszéke, amelyhez lábtartó is csatlakozik, 380 ezer forintot ér.
Az árverés sztárjai azonban az olyan festmények, mint Tihanyi Lajos expresszionista önarcképe 1915-ből, amely egykor a nagyváradi ügyvéd, Ciaclan Virgila műgyűjtő tulajdonában volt (8,5 millió forint), mint Perlrott-Csaba Vilmos Gyertyagyújtás című nagyformátumú vászna is (5,5 millió forint), továbbá a hosszú ideig ismeretlenként aposztrofált Olasz városrészlet 1930-ból, Aba Novák Vilmostól (9,5 millió forint) vagy - a legmagasabb kikiáltási áron, 12 millió forinton jegyzett - Vaszary János fehér korszakából való pompás virágcsendélet.
Akad azután a kalapács alá kerülő képek közt egy Ferenczy Károly vászon, az Izvorai ház, az 1910 körüli évekből, amelynek létéről tudott a műtörténetírás, de sem mérete, sem témája nem volt ismert. Ferenczy Valér két festményt említ édesapjáról írt könyvében a fenti címen. Az nem derül ki, hogy most melyik került elő, de az tudott, hogy egykor Dános István gyűjteményében szereplő munkáról van szó, amelyet Ferenczy Béni azonosított 1941-ben. A meleg színekkel ábrázolt, jellegzetes Nagybánya-környéki tájképért 4,4 millió forintról indulhat a licit.
Ritka kincs Csontváry Kosztka Tivadar jelzett, papírlapra, ceruzával rajzolt délvidéki városa. Az 1910 körüli mű a festő dalmáciai-olaszországi motívumkeresésének dokumentuma, jellegzetes alkotói módszerének jegyeivel.(1,2 millió forint)
Benczúr Gyula Vulkán műhelyében című tanulmánya azért is fontos mű, mert a nagyobb formátumban kidolgozott kompozíció jelenleg ismeretlen helyen tartózkodik. Így ennek az egyáltalán nem vázlatos műnek az alapján lehet fogalmat alkotni a lappangó festményről. Az 1909-ben készült kompozíció Benczúr kedvelt, s harminc variációban feldolgozott mitológiai témáinak egyike. (Ezek közül alig néhány hollétéről van tudomás). Az árverésre 6,5 millió forintért kínált vászon szerepelt az 1921-es Benczúr-életmű kiállításon, s a kép ezt követően is a család tulajdonában maradt.
Nagy István, Egry József és Farkas István 1923 nyarán, a Balatonon "festőversenyt" rendezett. Farkas lágy színekkel formált nagyméretű Balatongyörök című képe is ekkor készült. A művész balatongyöröki akvarelljei, kisméretű tájképei eddig is ismertek voltak, de a dokumentumok négy-öt, méretes olajképről is tudósítanak. Az aukcióra kerülő darab az eddig rejtőzködő festmények egyike. "Festésmódjában megjelenik az a felületkezelési mód, azok a jellegzetes színek, amelyek Farkas István nagy korszakának (1930-34) jellemzői. Kiemelkedően jó, jelentős kép - állítja a Farkas monográfia szerzője, S. Nagy Katalin.
Egy másik Farkas István kép, egy leheletfinom akvarell, a védett, Idős hölgy a parkban, 3,2 millió forintot ér.
Két remek Szőnyi István olajkép közül az egyik, az 1932-es, színpompás, Dunakanyar ősszel 4,8 millió forintra van árazva, a tíz évvel korábbi, Hímző nő portréja 3,6 millió forintért szerezhető meg.
A magas, millió felett indított további tételek között Lozt Károly, Rippl-Rónai József, Mednyánszky László, Koszta József, Mattis Teutsch János, Scheiber Hugó, Czóbel Béla, Bálint Endre, Kádár Béla művek szerepelnek.
Az aukción néhány százezer forintért is nagyszerű festményeket (Kontuly Béla, Molnár C. Pál, Nagy Oszkár, Mund Hugó, Markó Károly, Tornyai János, Pór Bertalan) és grafikákat (Kondor Béla, Gulácsy Lajos, Szobotka Imre, Pekáry István) lehet venni. Mindemellett egy Róth Miksa ablaküvegtervre és Salvador Dali falikárpit sorozatának egyik megszőtt darabjára is lehet ajánlatot tenni.