Az elmúlt hét év anyagából válogatott, június 1-ig megtekinthető mintegy ötven festmény bemutatja, hogy Nádler István alkotásai jelentős stílusváltáson mentek át, amely főleg a színvilágot érintette - tájékoztatta korábban Bálványos Anna kurátor az MTI-t.
Mint kifejtette, a 2001-ben a fekete szín dominált a festményeken, például fekete alapon fehér, apró négyzetek sora, vagy fekete alap fehér kerettel kombinálva látható; 2004 körül fekete alapon fekete gesztus jelent meg, amely csak megfelelő világításban látható. A gesztusfestészet az 1980-as évek jelensége, olyan irányzat, amely a hirtelen erőből, félig ösztönös, félig tudatos ecsetvonásra utal.
Nádler István festményein ezt követően megjelentek az élénk, intenzív színek, a narancssárga, a piros, a citromsárga, s szabályos szegmensívek váltják fel a szögletes ábrázolást. Legújabb alkotásain már egyáltalán nincs fekete - hangsúlyozta a kurátor.
A művész képein a függőleges irány rendkívül fontos, erre utal a tárlat címe is, ugyanis a függőleges vonal fölfelé, az ég felé viszi a tekintetet. Az alkotó minden gesztus festése előtt meditál, festményei tibeti szertartászenére és japán tradicionális dobzenére készültek.
Nádler István 1938-ban született Visegrádon; az 1960-as évek közepén indult neoavantgárd művészeti mozgalom egyik alapítója, 1986-ban Munkácsy-díjban, 2001-ben pedig Kossuth-díjban részesült.