Lagerfelddel a francia közúti biztonságért
Sárga, ronda, nem áll jól semmivel, de életet menthet. Ez olvasható azon az óriásplakáton, amelyen Karl Lagerfeld divatkreátor a francia gépjárművekben július 1-től kötelező sárga láthatósági mellényben és hozzá keményített nyakú fehér ingben, csokornyakk
2008. június 20. péntek 09:00 - Hírextra
Karl Lagerfeld lett a reklámarca a francia közlekedési minisztérium által elindított útbiztonsági kampánynak, melynek célja arra figyelmeztetni az autósokat, hogy a kétkerekűeket kivéve ezentúl minden lerobbant gépjármű tulajdonosainak kötelező a fluoreszkáló láthatósági mellény viselése és az elakadásjelző háromszög kitétele.
A divatdiktátor megszokott komolyságát és csokornyakkendős fekete-fehér eleganciáját kölcsönözte a francia autóutakat elborító kampányhoz. A citromsárga mellény és az eladásjelző háromszög ugyanis július 1-től olyan kötelező tartozékai lesznek az autóknak, hogy az a tulajdonos, akinek a járművéből hiányoznak a rutinellenőrzés során, 135 euró (32 500 forint) bírságra számíthat. A jármű meghibásodása esetén pedig a mellényt már az autóból való kiszállás előtt fel kell majd venni.
Jean-Louis Borloo környezetvédelmi és közbiztonságért felelős miniszter ugyanakkor jelezte, hogy október 1-ig még nem fogják a szankciót alkalmazni a szabály ellen vétő autósoknál. A néhány napja elindított kampány ugyanis akkora siker, hogy egyelőre hiánycikk a láthatósági mellény a francia üzletekben.
A minisztérium több, mint 2800 óriásplakátot helyezett el 110 város közelében és rádióreklámok is figyelmezettnek az új jogszabályra.
Forrás: MTI