"Legkevesebb 1890 távolsági busz motorja korszerűsítésre szorul, további 700 járművet pedig le kell cserélni" - mondta Ho Csien-Csung (He Jianzhong) minisztériumi szóvivő.
Az átalakításához a kínai kormány is hozzájárul, buszonként a költségek felét, azaz mintegy 50 ezer jüan (1,1 millió forint) támogatást ad.
A városon áthaladó, nem pekingi teherautóknak jövő hónaptól kerülő úton kell haladniuk, július 20. és szeptember 20. között a páros rendszámú autók a páros napokon, a páratlan rendszámúak pedig a páratlan napokon közlekedhetnek.
A pekingi városvezetés már korábban ígéretet tett arra, hogy az olimpiai játékok fő helyszíneinek közelében nullára csökkentik a károsanyag-kibocsátást, ennek jegyében a szigorú szabályok bevezetése mellett, az olimpiai létesítmények közelében használt több mint 500 jármű, az autóktól kezdve a daruskocsikig, elektromos meghajtásúak lesz.
A trolibuszok mellett a kínai fővárosban már több mint 4000 autóbusz földgázzal üzemel, amelyek a hagyományos buszokhoz képest 80 százalékkal kevesebb szennyezőanyagot bocsátanak ki.
Pekinggel kapcsolatban gyakran szóba kerül, hogy a kínai főváros a maga 3,5 millió autójával a világ egyik legszennyezettebb levegőjű városa. Ezzel szemben tiszta levegőjű, úgynevezett kékeges napok száma az utóbbi tíz év alatt 40 százalékkal, 100 napról 246 napra emelkedett, és ez a Nemzetközi Olimpiai Bizottság korábbi bejelentése szerint is elég alapot képez ahhoz, hogy a játékok idején a levegő minősége megfelelő legyen.
Peking éghajlata szubtrópusi monszun, amelyet jelentős mértékben befolyásolnak a szárazföldi hatások. Például a mostani dél-kínai áradásokat okozó csapadékból a kínai fővárosba csak a közel 90 százalékos páratartalom, és az ezzel járó legfeljebb 3,5 kilométeres látótávolság jut. A ködösnek tűnő párás időt a helyi viszonyokat kevésbé ismerők ránézésre szmognak titulálják.