A fiatalok nem értik a gazdaságot
Érdeklődnek a gazdaság hírei iránt, de szinte alig értenek meg valamit a tudósításokból a fiatalok egy német felmérés szerint.
2008. július 3. csütörtök 12:11 - Hírextra
A kölni empirikus médiakutatási intézet (IFEM) vizsgálata szerint a televíziós hírműsorok gazdasági témájú anyagainál a középiskolás korú nézők agya automatikusan "kikapcsol".
A hiba nem a német újságírók munkájában van, sőt egyenesen példaértékű a teljesítményük; például kerülik az idegen szavakat, és a bonyolultabb összefüggéseket grafikonok és animációk segítségével mutatják be. "A fiatal tévénézők azonban még így csak nagyon keveset értenek meg a gazdasági hírekből" - mondta Michael Krüger kutatásvezető.
A német kereskedelmi és iparkamara (DIHK) megbízásából végzett vizsgálat szerint a fogyaszthatóságon ugyan lehetne még tovább javítani - életszerű példákat, több magyarázatot és hosszabb tudósításokat javasolnak a szakértők -, de ez sem segítene.
A fő gond ugyanis az alapismeretek hiánya, ezért fejleszteni kell a gazdasági, pénzügyi oktatást.
A 145 kölni középiskolással készített mélyinterjús kutatás eredménye szerint az oktatási rendszer átalakítása azért is fontos, mert a fiatalokat kifejezetten érdekli a gazdaság.
A vizsgálat azt is kimutatta, hogy a hírek érthetősége szempontjából nincse lényeges különbség a közszolgálati és a kereskedelmi televíziók között, bár a közszolgálati csatornák gazdasági híreiben gyakrabban fordulnak elő szakkifejezések.
Forrás: MTI