Maradhatnak a trabik
Egészen 2020-ig megkaphatják a zöldkártyát, így forgalomban maradhatnak a 2000-ben meghozott környezetvédelmi előírásokat nem teljesítő kétütemű autók. A Trabant-Wartburg Klub elnöke, Muczán Gábor szerint szerint nagyjából 50 ezer ilyen autó futhat az uta
2008. július 15. kedd 15:45 - Hírextra
Becsléseink szerint jelenleg kevesebb mint 50 ezer kétütetemű jármű fut az utakon. Jellemzően Trabantok, a többi pedig Wartburg és Barkas, ez utóbbi csupán ezres nagyságrendben található az országban - nyilatkozta az InfoRádiónak Muczán Gábor, a Trabant-Wartburg Klub elnöke. Hozzátette: naponta több száz kétüteműt vonnak ki a forgalomból.
Most azonban az igazságügyi és a környezetvédelmi minisztérium közös rendelete szerint akkor is megkapják a zöldkártyát, ha nincs katalizátoruk, de a motor alapelőgyújtása, zárásszöge és alapjárati fordulatszáma megfelel a gyári értékeknek.
A gépkocsik környezetvédelmi felülvizsgálatáról szóló 2002-es alaprendelet szerint már idén január elsején ki kellett volna vonni a forgalomból ezeket a magas szén-dioxid-kibocsátású járműveket.
Ezért a haladékért lobbiztunk tavaly nyár óta, és úgy volt, hogy már január elsején életbe lép. Kár, hogy nem született meg hamarabb a határozat, hiszen sokan fél éven keresztül kétségek között voltak - mondta el Muczán Gábor.
De a 2020-ig szóló engedély tényleg meglepő. Ez a kedvezmény csak azokra vonatkozik, akiknek már 2004 júliusa előtt a tulajdonukban volt ilyen jármű - figyelmeztetett az elnök.
Az nem szerepelt a rendeletben, hogy katalizátort kell a kocsikba szerelni - mutatott rá Muczán Gábor. Az viszont igaz, hogy ideig-óráig katalizátor beszereltetésével lehetett a legjobban teljesíteni az előírásokat - tette hozzá.
Muczán Gábor kijelentette: ezek a járművek semmilyen követelménynek nem felelnek meg, de ez nem a tulajdonos hibája volt, hanem azoké, akikaz autókat forgalmazták.
Forrás: MTI