A helikopteres charterjáratok beindításáról Andrej Martiroszov, a JuTair légitársaság vezérigazgatója, az orosz Helikopteripari Társulás vezetésének elnöke és Mihail Kazacskov, a légijárművek kölcsönzésével foglalkozó Orosz Helikopterrendszerek vezérigazgatója írt alá megállapodást a hét végén.
Üröm az örömben, hogy Moszkva felett jelenleg tilos a helikopterforgalom. Így a leszállótereket a külső körgyűrű hat pontján alakítják ki. Egyelőre csak eddig szabadíthatják majd meg attól a bosszúságtól a helikopterek utasaikat, hogy arcpirítóan drága autóikkal a mindennapos dugókban kelljen a főváros felé araszolniuk.
Viszont jegyet lyukasztani nem kell a helikoptereken és ellenőrtől sem kell rettegni. Mivel nem tömegközlekedési eszközről van szó - legalábbis egyelőre - csak igen módosak engedhetik meg maguknak a "szállást", így a fizetés egyszerű.
Hogy hányan engedhetik meg maguknak a légitaxira való átnyergelést, majd kiderül. A szerződő felek egyelőre az árakról nem nyilatkoztak, de a Moszkvába a környékbeli villaparkokból bejáró rengeteg orosz milliomosra (vagy inkább milliárdosra) bizton számíthatnak.
Annyit azonban Kazacsakov nyíltan beismert: ügyfeleik aligha lesznek annyian, hogy szolgáltatásuk érezhetően könnyítsen a három autós körgyűrűje ellenére örökösen beduguló orosz főváros forgalmán.