Olaszok, akkor grill
Ha nyár, akkor grillezés: az olaszok 76 százaléka hetente legalább egyszer sütöget a szabadban, ez összesen 24 millió "kertipartit" jelent a szezon három hónapjában.
2008. július 23. szerda 12:05 - Hírextra
A rostély szerelmeseinek legnagyobb fóruma, a Carnealfuoco.it nevű (kb. hús tűzes módon) portál készített felmérést az olaszok és a grillhús közötti gyengéd kapcsolatról. Tanulmányuk szerint a helyi tűzmesterek - eltérően a nemzetközi gyakorlattól - többségükben (60 százalék) nők.
A honlap által megkérdezettek 65 százaléka csak húst süt a kertben, annak minőségére pedig igen kényes, hiszen 76 százalék ügyel arra, hogy az alapanyag csak ellenőrzött, hazai állatból származzon. A sütéshez elsősorban sertést (70 százalék), ezen belül is főként kolbászt használnak, de 63 százalék nem veti meg a marharostélyost sem.
A honlap felmérésére válaszoló grillfanok a "slow food" hívei, vagyis a konyhaművészetben és az étkezésben a rafinériát, a minőségi alapanyagokat és a lassú élvezetet részesítik előnyben a gyorséttermi stílussal szemben.
Eltér a sztereotípiától, hogy a taljánok romantikus együttlétek számára is ideálisnak tekintik a faszenes vacsorát: több mint 70 százalékuk szerint a kapcsolat intenzitása újjáéled általa, 32 százalékban pedig egyenesen azt gondolják, hogy "a grillezés kihozza a hús érzéki, "afrodiziákus ízét", különösen, ha izgalmas mártásokkal esszük.
Az idei szezon divatos grillpartijait különleges helyeken, különleges receptek bemutatásával rendezik. A legmenőbb a kukoricadarában megforgatott oldalas sült krumplival és főtt kukoricával, a trevisói módra készült csípős csirke radicchióval és dijoni mustárral, valamint a vegyes saslik paradicsomos-avokádós pirítóssal.
Ha csak a számokat vetjük össze, akkor az olaszok erősen lemaradnak a barbecue őshazájától, az Egyesült Államoktól, ahol évente 2,7 milliárd közös sütést rendeznek és a családok nyolcvan százaléka rendelkezik grillezővel - ez mellesleg összességében évi négymillió dolláros üzlet az ágazatnak.
Forrás: MTI