A Magyar Nagydíj népszerűsítése
A Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) az idei évben is aktívan közreműködik a Forma-1-es Magyar Nagydíj népszerűsítésében, valamennyi marketingeszközét felhasználja annak érdekében, hogy minél többeket csábítson a Hungaroringre, Budapestre, Magyarországra.
2008. július 31. csütörtök 20:32 - Hírextra
A nemzeti turisztikai marketing szervezet csütörtöki közleménye szerint az MT Zrt. a Magyar Nagydíj turisztikai jelentőségére való tekintettel több mint fél évtizede szorosan együttműködik a Hungaroring Sport Zrt.-vel.
Az együttműködés keretében az MT Zrt. munkatársai a hétvégi Forma-1-es futamra kilátogató hazai és külföldi turistákat két információs ponton látják el az országgal, a régióval illetve a Magyar Nagydíjjal kapcsolatos információkkal.
Az MT Zrt. a Hungaroringen felállított standjain térképek, kiadványok terjesztésével, valamint Magyarországról szóló turisztikai információkkal ösztönzi a versenyre érkező külföldi vendégeket hosszabb tartózkodásra és visszatérésre.
A Forma-1 magyarországi megrendezése Magyarország turizmusára számos közvetett és közvetlen, kedvező hatást gyakorol.
A közvetlen hatások között kiemelhető a budapesti szálláshelyek jelentős forgalombővülése. A Magyar Turizmus Zrt. felmérése szerint a Forma-1 Magyar Nagydíj négy napja alatt a versenyzők és a futam közreműködői, valamint a külföldi látogatók csaknem 80 százaléka és a belföldi látogatók mintegy 10 százaléka vesz igénybe kereskedelmi szálláshelyet.
Ez a kereslet a futam ideje alatt a magasabb kategóriájú budapesti szállodák kapacitásának csaknem teljes egészét lefoglalja.
Az MT Zrt. becslése szerint a vizsgált budapesti szálláshelyeken generált áfa-bevétel mintegy 185 millió forint. A Forma-1-es Magyar Nagydíj látogatói, versenyzői és közreműködői mintegy 14,6 milliárd forintot költenek el, amelynek áfa-tartalma 2,43 milliárd forint.
A versenyt világszerte mintegy 350 millió néző kíséri figyelemmel a televízión keresztül.
Forrás: MTI