Gelencsér Attila (Fidesz) hétfőn a kaposvári vasútállomáson, Heintz Tamás fideszes országgyűlési képviselővel közösen tartott sajtótájékoztatón közölte: az elmúlt hetekben a politikusoknak feladatot, a sajtónak témát adó Somogy InterCity tervezett megszűntetésével kapcsolatos megnyilvánulások, az egységes tiltakozás, valamint a Kaposvár-Dombóvár közötti pályaszakasz rekonstrukciójának szükségessége a baleset óta "halálosan komoly dologgá vált".
"Óriási szerencse, hogy nagyobb baleset nem történt" - tette hozzá a közgyűlés elnöke, aki úgy vélekedett, hogy ha a kormányzat tartja magát azokhoz az ígéreteihez, amelyek pályarekonstrukcióról, jobb, tisztább és gyorsabb vonatokról szóltak, akkor ez a baleset nem történt volna meg.
Közölte: Heintz Tamás országgyűlési képviselővel közösen levelet írnak a közlekedési miniszternek, amelyben egyrészt tájékoztatást kérnek a somogyi embereket is érintő vonatbalesetről, másrészt arról, hogy "mikor szándékoznak az ígéreteket betartani".
Az ígéretek egyike, hogy korszerűsítik ennek a vonalnak a somogyi szakaszát Dombóvár és Kaposvár között, ám erre eddig nem került sor, és a közeli jövőben sincs tervbe véve - tette hozzá Gelencsér Attila, aki azzal a kérdéssel zárta mondandóját: vajon nem lett volna-e célszerűbb a pálya felújítására fordítani a baleset következtében most több száz millió forintba kerülő pálya-helyreállításhoz szükséges összeget.
Heintz Tamás rámutatott: az ÁSZ jelentése szerint 2006-ban a MÁV elmaradt vasúti fejlesztésének összege 2.100 milliárd forint. Ennek az elmaradásnak a következménye egyebek mellett az, hogy jelenleg a Kaposvár-Dombóvár közötti 31 kilométeres pályaszakaszt 52 perc alatt teszi meg a szerelvény - tette hozzá a képviselő, megjegyezve: "most egy jobb kerékpáros leelőzi a vonatot, amely 100 évvel ezelőtt ezen a szakaszon két-háromszor nagyobb sebességgel közlekedett.