A mobil internet zsebre mehet?
Akció akció hátán a nagy bevásárló központokban és műszaki áruházakban! Az internet mobil eszközökön, valóban hasznos dolog. Az RFC Regionális Fogyasztóvédelmi Társadalmi Intézet a Gazdasági Versenyhivatalhoz és szakhatóságokhoz fordul írásban a csomagvál
2008. augusztus 17. vasárnap 08:36 - Hírextra
A fogyasztóvédelem területén politikai-gazdasági lobbi tevékenységet végző Országbíró Zoltán (FIDESZ) újabb fogyasztói tömeges kár lehetőségét sem tartja kizártnak a jelenségek mögött.
Az internet eljutása a kisebb falvakba és távolabbi településekre örvendetes és a munkakapcsolatokat, a tájékozódást segíti. Nem kérdőjelezi meg ezt senki sem Lentitől Fehérgyarmatig.
A szolgáltatói számlázások vonatkozásában már több nagy szolgáltató esetében vizsgálatot folytatott az Ombudsmani Hivatal, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság. A vizsgálatok javították a fogyasztói tájékoztatást, a bizonylatokon, számlákon.
Meglepő tehát, ha egy fogyasztó a nagy szolgáltató (internet díjcsomagok) ügyfélszolgálatán a díjcsomagváltásnál - külön kérésre sem kap írásos bizonylatot arról, hogy milyen internetes díjcsomagot használ és mennyi annak az elszámolás egysége.
Társadalmi szervezetünk kifejezetten aggályosnak tartja, hogy a befizetés és díjcsomagváltás után pusztán az egyenlegfeltöltés igazolása történik meg - az elszámolás díjcsomagja és alapértékeinek visszaigazolása nélkül.
A Nemzeti Hírközlési Hatóság és más szakhatóságok válaszát várja a regionális fogyasztóvédelmi intézet Győrben arra a kérdésre, hogy miért nem alkalmazza a mobil internet díjcsomagjai esetében a már más szolgáltatásoknál elfogadott tájékoztatási szintet az internet szolgáltató! (Jó példa lehet a T-Com telefonszámla stb.)
A tájékoztatás hiánya, az igazolások hiánya tömeges fogyasztói kárt okozhat kisebb és nagyobb összegekkel!
Forrás: MTI-OS