Megújul a Blikk
Jövő hétfőtől megújul a Blikk: a formai változások mellett komolyabb témák részletesebb feldolgozása felé is nyit a legnagyobb példányszámban eladott hazai napilap - közölte a menedzsment több tagja az MTI-vel hétfőn.
2008. augusztus 18. hétfő 19:03 - Hírextra
"Fennállásának tizennégy éve alatt most először újul meg a lap tördelése, és a tartalmi frissítés is váratott magára. Ugyanakkor nyitni akarunk a magasabb státuszú csoport felé, amelyik olvassa ugyan a Blikket, de ezt ma még inkább letagadja" - mondta Murányi Marcell főszerkesztő.
Hozzátette, a témakínálat és a megjelenés is komolyabb lesz a mostaninál, ám "nem színes politikai napilapot akarunk csinálni".
A logó - a mainál nagyobb méretben - marad, akárcsak a piros-fehér-fekete alapkombináció, ugyanakkor az egyes rovatok saját színt kapnak, az újság megjelenése pedig "sokkal rendezettebb, olvasóbarátabb lesz"; a témasúlyozás változásával, a kis és nagyobb anyagok határozottabb elkülönítésével "jobban segítjük az olvasót"- közölte.
A második és a harmadik oldalon jelentkezik majd "a nap témája", de ezen kívül is nyitnak az oknyomozó anyagok felé, ugyanakkor mai témáik közül semmit nem hagynak ki a váltással; "a Blikk sikere a témakínálatában rejlik" - mondta a főszerkesztő.
Murányi Marcell hozzátette: a témák bővülése miatt - változatlan ár mellett - 16-ról 20-ra emelkedik a minimális oldalszám, ennek ellenére nem nő a mostani száz fölé a vasárnapi kiadással, a tévémagazinnal és a blikk.hu-val együtt kalkulált munkatársi létszám.
"Ez egy olyan váltás, amit nem a piac kényszerített ki, ezért is tudtunk rá nyugodtan és alaposan felkészülni" - mondta Mihók Attila, a Ringier Kiadó Kft. ügyvezető igazgatója, aki szerint e lépésnek "főleg hosszú távon lesz nagyon fontos hatása".
Az MTI érdeklődésére úgy nyilatkozott, a svájci tulajdonos nem határozott meg példányszám- vagy nyereség-elvárást az átalakulással kapcsolatban, noha "egyértelmű, hogy piaci részesedésben és profitabilitásban gondolkodik".
Kérdésre válaszolva azt közölte, Magyarországon nagyon zárt és telített a regionális lappiac, így jelenleg "vannak fontosabb dolgok" a társaság számára a Nyugat-Európában megszokott mutációs rendszer kiépítésénél.
A megújult lapot egy figyelemfelhívó nyereményjáték mellett "több száz milliós médiaértékű" kampánnyal vezetik be; egyaránt hirdetik a Blikket a tulajdonos Ringier-csoport médiumaiban, de a "külső" reklámok értéke is meghaladja majd a százmillió forintot - közölte Papp Gábor, a Blikk-csoport lapigazgatója.
Megemlítette: a bulvárlapot napi rendszerességgel 1,1 millió, havonta legalább egyszer 2,6 millió ember olvassa, közönségük összetétele viszonylag pontosan megegyezik az összlakosság demográfiai jellemzőivel, így "van benne fejlődési potenciál".
Forrás: MTI