Alig egy nappal Liu szerencsétlensége után a Nike egész oldalas hirdetéseket vett valamennyi nagy kínai lapban, és a bajnok nagyközeli fotójához a következő új szlogent találta ki védencének: "Szeresd a sportot akkor is, ha megszakad a szíved!"
Így a legyőzhetetlen sportoló imázsa helyett az egyéni tragédia érzelmi oldalát hangsúlyozta a híres sportruházati cég.
A Nike közben arra is kényszerült, hogy "kategorikusan" cáfolja azokat az interneten terjedő híreket, amelyek szerint a cég arra kényszerítette Liut, hogy visszalépjen az olimpiától. Egy névtelen üzenetben ugyanis az szerepelt, hogy a sportszergyártó miután rájött, hogy Liutól csak közepes eredmény várható, a futó "piaci értékének megőrzése érdekében" a visszalépésre kényszerítette. E döntésre állítólag azután került sor, hogy Liu tanácsadói nem voltak hajlandók beleegyezni a támogatás csökkentésébe.
"Olyan rossz szándékú pletykáról van szó, amely nemcsak az internet látogatóit sérti, hanem súlyos károkat okozott Kína megítélésének is" - áll a Nike közleményében. Mivel az üzenet szerzője sejtetni engedte, hogy a Nike alkalmazottja, a cég vizsgálatot indított az ügyben.
Liu Hsziang többi szponzora, mint a Coca-Cola, a Visa, vagy a nagy ázsiai ruházati cég, a Shanshan egyelőre nem "váltott", csupán arra szorítkoztak, hogy hűségnyilatkozatokat tegyenek "kínai ikonjuk és barátjuk" mellett.