MDF: válaszd a hazait az éttermekben is!
Az MDF új fogyasztóvédelmi szabály kidolgozását kezdeményezi annak érdekében, hogy az éttermekben az étlapokon piros-fehér-zöld szimbólummal legyen feltüntetve, mely fogás készül hazai alapanyagokból; erről Herényi Károly parlamenti frakcióvezető beszélt
2008. augusztus 28. csütörtök 16:36 - Hírextra
Az ellenzéki politikus szerint az új szabályozáshoz valószínűleg elegendő lenne a vendéglátóipari szakmai szervezet állásfoglalása.
Herényi Károly szerint egész biztosan van annyi magyarságtudat és üzleti érzék bennük, hogy előnyben részesítsék a fogyasztók által is jobban kedvelt hazai termékeket, piacot biztosítva ezzel a magyar termelőnek, a magyar parasztnak.
A frakcióvezető azt mondta, az MDF két lépést már megtett a "Válaszd a hazait!" című kampánya során, hiszen először az áruházakban érvelt a hazai termékek vásárlása mellett, majd éttermi bemutatójukon hasonlították össze a mindösszesen 550 kilométert utazott magyar élelmiszereket a 27.700 kilométert megtett argentin paprikával vagy görög szőlővel.
A képviselő megismételte, hogy a magyar termékek mellett frissességük is szól, emellett szerinte jobban megfelelnek a magyar ízlésvilágnak is. Ennek kapcsán emlékeztetett arra, hogy éttermi bemutatójukon lecsót főzettek argentin paprikából, és az étel elkészülte után színében és állagában is padlizsánkrémre emlékeztetett.
A politikus a magyarországi piacon nem lát olyan mértékű árkülönbséget a magyar és más uniós országból származó élelmiszer között, ami esetleg elriasztaná a vendéglátósokat.
Kérdésre válaszolva elmondta: az éttermi étlapokon csak azt a fogást látnák el nemzeti színű logóval, amelynek minden eleme magyar termékből készül. Herényi Károly úgy foglalta össze a kampányt, hogy az Európai Unióban egy különös verseny részese Magyarország, mindenki küzd nemzeti érdekeiért és "a normális országokban" kedvelt és elterjedt megoldás a hazait feltüntető kezdeményezés.
A frakcióvezető felhívta a figyelmet arra a káros jelenségre, hogy az áruházakban piros-fehér-zöld csomagolásban árusítanak fokhagymát és szinte csak szemüveggel látható az apró betűs szöveg, amiből kiderül: a zöldség Kínából származik.
Forrás: MTI