Elfogadhatatlan a fogaskerekű leányvállalatba apportálása
Pokorni Zoltán, a XII. kerület polgármestere szerint elfogadhatatlan a BKV szerdán megválasztott vezérigazgatójának, Kocsis Istvánnak az elképzelése, hogy a fogaskerekűt egy főleg privát tőkéből működő leányvállalatba apportálják.
2008. augusztus 29. péntek 12:58 - Hírextra
Pokorni Zoltánnak pénteken az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint Kocsis István a BKV vezérigazgatója vezetői pályázatában a XII. kerületben élők számára elfogadhatatlan tervekről ír.
"Kocsis István ugyanis egy főleg privát tőkéből működő - BKV Turisztikai Zrt. elnevezésű - leányvállalatba apportálná többek közt a libegőt és a fogaskerekűt. Ezzel az elképzeléssel, - amely a Libegő esetében talán működhet, - nem értek egyet, hiszen a Fogaskerekű vasút nem turisztikai látványosság, hanem a Hegyvidéken élők számára fontos közlekedési eszköz" - hívta fel a figyelmet a polgármester.
Hozzátette: ezért is kezdeményezte korábban a fogaskerekű felújítását, új kocsik beszerzését, megállók korszerűsítését és pályájának meghosszabbítását egészen a Moszkva térig, "mert ezzel szervesen integrálni tudnánk ezt a különös, egyedi vasutat Budapest tömegközlekedésébe". A terveket egyébként teljes vállszélességgel támogatta a BKV előző vezetése, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület és Hagyó Miklós is, aki főpolgármester-helyettesként a BKV-t felügyeli - írta.
Jó érzés, hogy a főváros vezetése turisztikai központként tekint a kerületre, azonban nem szabad megfeledkezni arról, hogy felelősséggel tartozunk az itt élő emberek megbízható és biztonságos közlekedéséért, ezért semmi olyan elképzelést nem tartok elfogadhatónak, ami ezzel ellentétes - tette hozzá Pokorni Zoltán, aki az ügyben mielőbbi egyeztetést kezdeményez Kocsis Istvánnal.
Kocsis István csütörtökön juttatta el az MTI-hez a vezérigazgatói pályázatát, ebben azt írta, hogy holdinggá alakítaná a BKV Zrt.-t, majd az úgynevezett értéktermelő leányvállalatokat - amelyek az alaptevékenységet végzik - részben magánkézbe adná.
A BKV Turisztikai Zrt. létrehozásáról a vezérigazgató azt írta: itt "elképzelhető a BKV Zrt. kisebbségi tulajdonlása is, mert valószínűleg ebbe az ágazatba a többinél könnyebben lehet külső forrásokat bevonni. E leányvállalatba kerülne apportálásra a Budavári sikló, a Libegő, a Fogaskerekű és a kis földalatti, városnéző buszok, dunai hajózás eszközrendszere".
Forrás: MTI