Carla Bruni albuma
Nem a korábban bejelentett 300 ezer, hanem csak 80 ezer példány fogyott el eddig Carla Bruni, a francia first lady júliusban megjelent legújabb albumából - ismerte el Patrick Zelnik, a Naive lemezkiadó elnöke.
2008. szeptember 8. hétfő 20:07 - Hírextra
A Le Monde című napilap hétfői beszámolója szerint a Comme si de rien n'était (Mintha mi sem történt volna) című dalgyűjtemény körüli "számháború" egyszerű magyarázata az, hogy a kiadó korábban a forgalmazók által megvásárolt, és nem a boltokban ténylegesen eladott példányszámról adott ki közleményt.
A Naive augusztus 13-án 300 ezer példányszámról beszélt, amelyből szerintük 160 ezer Franciaországban kelt el. Zelnik akkor azt állította, hogy a francia boltok újabb rendeléseket adtak fel, s így az eladott lemezek száma megközelítette a 175 ezret.
A francia lemezkiadók országos szakszervezete (SNEP) azonban minden héten közzéteszi az eladási listákat, amelyeket az IFOP közvélemény-kutató a boltokból távozó vásárlók megkérdezése alapján állít össze. Ezek a valódi számokhoz nagyon közel álló adatok azonban hetekig bizalmasak, s elsősorban az arany-, platina-, illetve gyémántlemezek közjegyző általi igazolását teszik lehetővé.
Carla Bruninek augusztus végén a heti eladási listán 5757 CD-vel a kilencedik helyen álló albuma azonban mindenképpen csak közepes eredményt tudhat magáénak. Annak ellenére, hogy a szaksajtó előzetesen jól fogadta a pop-folk jellegű dalokat, amelyeknek csaknem minden szövegét maga az énekesnő írta ugyanabban a bensőségesen bizalmas stílusban, mint a 2002-es első, "Valaki azt mondta nekem" című korongjának számait, a közönség nem kapkodta el a lemezeket.Az első album viszont kétmillió példányban kelt el, s ebből 800 ezer példány Franciaországban fogyott el.
A hat évvel ezelőtti elsöprő siker elmaradása több okkal is magyarázható a Le Monde szerint: a piac általános visszaesése mellett az óriási médiabeharangozás és a címlapfotók sokasága, valamint a first lady szerepköre a köztársasági elnök jelenlegi népszerűtlensége miatt is visszájára sülhetett el, és a július 11-i megjelenés sem volt túl kedvező dátum.
A kiadó szerint azonban a lemez igazi televíziós promóciója még csak most kezdődik és karácsonyig fog tartani. "Nem kezelhetünk úgy egy albumot, mint egy heti politikai felmérést. Számunkra a lemez siker. Nem győzelem, de siker. Célkitűzésünk karácsonyig 200 ezer példány volt. Ennél jóval többet fogunk eladni" - mondta Zelnik a Le Monde-nak.
Forrás: MTI